1

حمله کارگردان «شماره ۱۷سهیلا» به آشفته‌بازار اکران⇐بی‌عدالتی حاکم بر جامعه به سینما هم راه پیدا کرده!/وقتی پخش‌کننده و سینمادار یکی شود معلوم است که اکران از روند طبیعی خودش خارج می‌شود/فیلمهای مستقل اکران نمی‌شود تا فیلمهای موردعلاقه مسئولان از پرده پایین نیاید!/چه کف فروش را پر کنیم چه نه، فیلم ما را بعد از دو هفته پایین می‌کشند!!

سینماروزان: «شماره 17سهیلا» از جمله آثار قابل تأمل جشنواره سی و پنجم فجر بود که مدتها پشت خط اکران ماند تا در اکران عیدفطر امسال با قراردادی دوهفته ای(!!) روی پرده رفت تا احتمالا جا برای آثار ارگانی-مافیایی‌ قبل و بعدش تنگ نشود.

محمود غفاری کارگردان «شماره 17سهیلا» با اشاره به تأخیر2 ساله در اکران فیلم «شماره 17 سهیلا» به «ایسکانیوز» اظهار کرد: متاسفانه تعداد فیلم هایی که در سینمای ایران ساخته می شود از استاندارد ظرفیت سینما بیشتر است. مشکل دیگر دیر اکران شدن فیلم ها به بی عدالتی برخی مسئوولان برمی گردد.

وی افزود: برخی از فیلمها ماهها اکران می شوند و مسئوولان حاضر نیستند که پرده سیما را با فیلم های جدید عوض کنند به همین دلیل برای اینکه فیلمهای مورد علاقه این مسئولان از پرده سینما پایین نیایند، فیلمهای مستقل اکران نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» با اشاره به اینکه فیلم پس از دو سال قرار است تنها دو هفته اکران شود، گفت: فیلم را به صورتی اکران کرده اند که حتی اگر سقف فروش را هم پر کنیم بازهم نمی توانیم آن را در سینما نمایش دهیم. فیلم ما تنها دو هفته باید اکران شوند، ما چه کف فروش را پر کنیم و چه این کار را نکنیم تنها دو هفته می توانیم در پرده سینما بمانیم.

غفاری با اشاره به اینکه در ایام پخش فوتبال مقدماتی جام جهانی فیلم های سینما فروش خوبی ندارند، افزود: تب فوتبال میان مردم بسیار داغ است، مردم وقت خود را برای تماشای فوتبال می گذارند و به سینما نمی روند به همین دلیل فکر نمی کنم فیلمم در این دوران فروش خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: پس از دو سال فیلم «شماره 17 سهیلا» را در شرایطی اکران کردند که مخاطب سینما بسیار کم است اما بی شک آثار مورد علاقه خودشان را در ایام پرمخاطب نمایش می دهند. شرایط بی عدالتی که در برخی از ارکان جامعه وجود دارد، به همان اندازه هم در سینمای ایران هم وجود دارد، سینما خارج از روند طبیعی جامعه نیست.

این کارگردان در ادامه درباره سانس های اکران فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا»، گفت: این فیلم سرگروه پردیس سینمایی کورش را دارد که در این صورت باید 30 سالن در اختیار داشته باشد اما درحال حاضر ما 12 سالن داریم که از این میان تنها کورش سانس های خوبی به این فیلم اختصاص داده است و بقیه سینماها تنها 3 سانس دارند.

غفاری ادامه داد: متاسفانه عده ای هم در سمت پخش کننده و هم در جایگاه سینمادار فعالیت می کنند که این موضوع اصلا درست نیست و باعث می شود یک سری از افراد قربانی شوند. وقتی پخش کننده و سینمادار یکی می شود در نتیجه آنها به سلیقه سازی می پردازند. در این میان فیلم های کمدی که فروش بیشتری دارد را ترجیح می دهند. کمدی هم ژانر سختی است که دیگر سقفش پر شده، به سادگی می توان گفت که در حال حاضر محتوا را رها کرده اند و سعی می کنند که یک اثر کمدی را با ترکیب بازیگران این ژانر به فروش برسانند.