1

حمله صریح سخنگوی خانه سینما به تهیه کننده ۳ارگانی روی آنتن زنده⇐ایشان آفت سینمای ایران هستند+نظرات مرتضی شایسته درباره این آفت

سینماروزان: هرچند سالهاست تولیدات ارگانی در سینمای ایران جریان دارد اما ظهور فیلم چندارگانی در سینمای ایران به همین سال گذشته و تهیه کننده ای تازه از راه رسیده بازمیگردد که به بهانه سوژه انقلابی فیلم خود از 3 تا 4ارگان مختلف بودجه گرفت.

به گزارش سینماروزان ظهور چنین تهیه کنندگان بی ریشه ای مدتهاست محل نقد رسانه ها و سینماگران مستقل است و به تازگی یک تهیه کننده سینما هم در برنامه زنده “شهر فرنگ” شبکه خبر به این تهیه کنندگان چندارگانی تاخت.

علی قائم مقامی تهیه کننده و عضو هیات مدیره خانه سینما گفت: آفت سینمای ایران تهیه کنندگان ارگانی اند. اینها از نهادهای عمومی و دولتی پول میگیرند فیلم بسازند و چون بواسطه لابی سرمایه می گیرند و نه بخاطر رزومه قوی، هدفشان صرفا سودآوری در تولید است.

قائم مقامی با اشاراتی که به تهیه کننده 3ارگانی فعال در ستاد انتخاباتی یک کاندیدای مستعفی بازمیگشت، بیان داشت: پیشتر تهیه کننده ارگانی داشتیم که از یک ارگان پول میگرفت و طوری هم میگرفت که در تولید به سوددهی برسد اما در حال حاضر تهیه کنندگانی داریم که از دو ارگان و اخیرا هم یکی هست که از 3ارگان پول میگیرد برای تولید فیلم و حساب کنید چه سودی در تولید به آنها میرسد.

این تهیه کننده ادامه داد: اینها فقط و فقط بخاطر لابیهایشان است که پول گرفته اند و به این ترتیب به آفتی برای سینمای ایران تبدیل شده اند چون نه فقط بودجه عمومی تلف میشود که رشد حبابی اینها باعث میشود تهیه کنندگان قدیمی نتوانند کار کنند.

مرتضی شایسته تهیه کننده قدیمی سینمای ایران که دیگر مهمان “شهر فرنگ” بود نیز با تایید سخنان قائم مقامی گفت: تهیه‌کنندگان غیرحرفه ای پول زیاد از ارگان میگیرند تا سود در تولید نصیبشان شود اما تهیه کننده حرفه‌ای حتی اگر حمایت نصیبش شود همچنان نگاهش تولید محصولی است که در گیشه مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تهیه کننده حرفه ای به دنبال گرفتن پول هنگفت از ارگان نیست بلکه برآورد بودجه درست ارائه میدهد برای کیفیت تولید اما تهیه کننده غیرحرفه ای هدفش ارائه رقم بزرگ به ارگانها است برای سود شخصی.