1

حمله رسانه اصولگرا به نیوشا ضیغمی بخاطر دفاع از دوپاسپورته بودن!⇔پرسش: نظر این رسانه اصولگرا و همین طور بهروز افخمی، درباره دواقامتی بودن کارگردان فیلم ارگانی رکورددار دریافت سیمرغ چیست؟/آیا دواقامتی بودن بر ارگانیها، مباح است و بر غیرارگانیها، مکروه؟

سینماروزان: دوتابعیتی بودن یا تلاش برای دوتابعیتی بودن از طریق دریافت گرین کارت مسأله ای است که در سالهای اخیر نه فقط در میان چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون بلکه در حلقه مدیریتی نضج یافته است. همین پارسال بود که بعد از افشاگری سینماروزان درباره حضور چندین دوپاسپورته در هیأت داوران جشنواره سی و پنجم فجر، بهروز افخمی به انتقاد از این امر پرداخت.

به تازگی روزنامه اصولگرای «جوان» به انتقاد از نیوشا ضیغمی پرداخته که سخنانی سمپاتیک را در توجیه دوپاسپورته بودن بیان کرده است. این روزنامه نوشته است:  كشور اين روزها با معضل مديران دوتابعيتي روبه‌روست و دوتابعيتي بودن در ميان سلبريتي‌ها در حال تبديل شدن به يك ارزش است چراكه برخي از اين سلبريتي‌ها از اينكه به طور عمومي اعلام كنند فرزندشان را در يكي از كشورهاي غربي مانند كانادا، انگلستان يا امريكا به دنيا مي‌آورند نه تنها ابايي ندارند بلكه ظاهراً به آن افتخار هم مي‌كنند. اما تأسف انگيز سخنان ضدملي نيوشا ضيغمي درباره اين موضوع بود، اين بازيگر آثار درجه سوم سينماي ايران به دفاع از تمايل سلبريتي‌ها براي به دنيا آوردن فرزندانشان در كشورهاي غربي بسنده نكرده و در سخناني توهين‌آميز بي‌ارزش بودن پاسپورت ايراني را دليل موجهي براي اشتياق به دوتابعيتي شدن فرزنش عنوان كرده است. 

با احترام به نگرانی این رسانه اصولگرا نسبت به شیوع تب دوپاسپورته شدن در جامعه، این پرسش پیش رو است که نظر این رسانه درباره دواقامتی بودن کارگردان یک فیلم ارگانی پرهزینه که با 11نامزدی و 6 سیمرغ رکورددار تحسین ساختار سینمای دولتی در جشنواره سی و ششم فجر بود، چیست؟

آیا رسانه‌های اصولگرا و فیلمسازی مثل بهروز افخمی که به نگرانی نسبت به شیوع دوتابعیتی پرداخته اند خبر دارند که کارگردان این فیلم هم مدتهاست با دریافت گرین کارت بین ایران و آمریکا در حال رفت و آمد است؟؟

و اگر خبر دارند آیا نگرانیهایشان شامل حال این کارگردان ارگانی هم میشود یا آن که فقط غیرارگانیها هستند که نباید دوپاسپورته و دواقامتی باشند؟