1

حمله تازه “کیهان” به “رستاخیز”ی که شش سال بعد از رونمایی همچنان توقیف است⇐به روایتی ۴۰ میلیارد هزینه تولیدش شده ولی ضعیف است و پر از تحریفات تاریخی!!/بسیاری از ماجراها و تصاویرش، زائد هستند!!/داستان فیلم دچار اغتشاش است و میان ماجراهای مختلف روایت، ارتباط دیالکتیک برقرار نشده!!

سینماروزان: شش سال بعد از رونمایی فیلم “رستاخیز” در جشنواره فجر همچنان این فیلم عاشورایی توقیف است و با تغییر و تحولات چندباره در سازمان سینمایی، هنوز که هنوز است بهبودی در وضعیت این فیلم رخ نداده.

با ورود به ماه محرم 1441 قمری روزنامه “کیهان” در تحلیلی بر “رستاخیز” نگاشت: یکی از فیلم‌هایی هم که به طور مستقیم به تاریخ قیام امام حسین(ع) و جزئیات و اصلیات و فرعیات آن می‌پردازد، «رستاخیز» است. اما این فیلم علاوه‌بر اینکه به خاطر نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) هنوز امکان نمایش عمومی نیافته، فیلمی ضعیف و پر از تحریفات تاریخی است.

“کیهان” ادامه داد: برای این فیلم ده‌ها میلیارد (به روایتی 40 میلیارد تومان) پول و سال‌ها زمان و انرژی هزینه شده است. مشکل بزرگ فیلم «رستاخیز» فقدان انسجام در روایت است. داستان فیلم دچار اغتشاش است و میان ماجراها، فصول و بندهای مختلف روایت، ارتباط دیالکتیک و ارگانیک برقرار نشده است. از همان ابتدا، سیر داستانی فیلم، خودش را از مخاطب جدا می‌کند.

“کیهان” افزود: بسیاری از ماجراها و تصاویر ابتدایی فیلم، زائد هستند و بی‌خود و بی‌جهت زمان فیلم را طولانی کرده‌اند. به نظر می‌رسد که حتی اگر همه فیلم تا قبل از خواندن نامه‌های کوفیان به امام حسین(ع) حذف شود هم هیچ خللی بر فیلم وارد نمی‌شود و حتی به آسان شدن ورود داستان به ذهن مخاطب هم کمک شایانی خواهد کرد.