1

حمام ترکی، چشم خالق “در چشم باد” را گرفت!+عکس

سینماروزان: مسعود جعفری جوزانی که این روزها درگیر پیش‌تولید درام تاریخی-سیاسی “بهشت تبهکاران” است به تحسین ویژگیهای “حمام ترکی” پرداخت.

جعفری جوزانی، “حمام ترکی” را واجد ویژگی های لازم برای اقتباس سینمایی و ساخت فیلمی جوان‌پسند و به‌روز دانست.

این کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران و خالق آثاری همچون “در چشم باد”، “ایران برگر”، “در مسیر تندباد” ، “شیرسنگی” و… درباره رمان “حمام ترکی” نوشته رضا استادی نوشت: آقای رضا استادی! نوشته به روزتان بیشر به ادبیات نمایشی می‌ماند.توضیح دقیق حالات و صحنه‌ها کار را برای فیلم‌نامه‌نویس راحت می‌کند و بی تردید بستری خواهد شد برای ساخت فیلمی جوان‌پسند و به‌روز. برایتان آرزوی بهروزی و پیروزی در این عرصه را دارم.

“حمام ترکی” که چهارمین اثر رضا استادی روزنامه‌نگار باسابقه در حوزه داستان نویسی است؛ روایتی از مواجهه دو جوان دهه هفتادی با کشور ترکیه است؛ کشوری که در سال‌های اخیر، هم به دلیل تولید سریال‌هایی مطلوب عامه و هم به واسطه سفرهای متعدد ایرانیان به شهرهای مختلف آن، به نوعی تبدیل به دروازه مواجهه هموطنان با دنیای جدید شد. دنیایی که تا همین چند سال پیش امکان کشف آن در توری سه روزه با قیمتی کمتر از یک میلیون تومان وجود داشت.

مواجهه خواننده در این کتاب با استانبول خاطره‌انگیز از نگاه دو جوانی است که از یک شهر مرکزی ایران در اولین سفر خارجی زندگی خود به استانبول آمده‌اند تا ماه عسل خود را در این شهر بگذرانند اما با اتفاق ها و ماجراهایی عجیب مواجهه میشوند. این کتاب با نزدیک شدن به زبان و ادبیات دهه هفتادی‌ها، روایتی طنازانه و پرهیجان از این مواجهه را به تصویر میکشد.

“حمام ترکی” از سوی انتشارات “برکه خورشید” به بازار عرضه شده است.

حمام ترکی