1

حضور پررنگ داداش کوچیکه فاخرساز دولت دوم احمدی نژاد در فهرست حمایتی امسال فارابی؛ پیشتر تولید یک فیلم ۳ارگانی توسط این آقازاده انجام شده بود +حمایت فارابی از فاخرسازان روزگار احمدی نژاد

سینماروزان: بنیاد سینمایی فارابی که این روزها شکست سنگین یکی از فیلمهای مورد حمایتش با نام “یک کیلو و بیست ویک گرم” را در اکران شاهد هستیم فهرستی از محصولات مقاومت-دفاع مقدس که در سال جاری مورد حمایت قرار داده منتشر کرد.

به گزارش سینماروزان فیلم‌های مورد حمایت فارابی در حوزه سینمای مقاومت عبارتند از:

— «کنجانچم» به کارگردانی یاسمن نصرتی و تهیه کنندگی عبدالرضا آشتیانی

–«بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی و تهیه کنندگی سید حامد حسینی

–«روزگار سخت» به کارگردانی عبدالرسول گلبن و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان

–«فتح هرمز» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه.
به جز این فارابی از ده عنوان فیلمنامه‌ در حوزه سینمای مقاومت هم حمایت کرده شامل «۵۷»، «بی تار»، «جمعه فراموش شده»، «جنگ سری»، «حورا»، «خط نجات»، «دستمال سرخ‌ها»، «روز جدایی»، «صفیر» و «تیغ کهنه» اما نام نویسندگان این فیلمنامه ها را منتشر نکرده!
از نکات قابل توجه در فهرست حمایتی فارابی آن است که حامد حسینی تهیه کننده جوانی که بی کمترین عقبه در تهیه کنندگی سینما کار تولید فیلم 3ارگانی”سرو زیر آب” به وی سپرده شد باز در لیست حمایتی فارابی حضور دارد و عجیب آن که نام پروژه “بی تار” به تهیه کنندگی حسینی هم در فهرست حمایتی فیلم و هم فهرست حمایتی فیلمنامه فارابی دیده میشود!
اینکه چطور شده این جوان که بدون اکران فیلم اولش اخیرا کار تولید فیلمی به نام “مشت آخر” را هم انجام داده باز مورد حمایت فارابی قرار گرفته جای سوال است؟؟ حامد حسینی برادر کوچکتر ابوالقاسم حسینی تهیه کننده ایست که در دولت دوم احمدی نژاد تولید پروژه فاخر “ملکه” به وی واگذار شده بود!!!
به جز این حضور محمد بزرگ نیا در لیست حمایتی امسال فارابی حائز اهمیت است. بزرگ نیا که در دولت دوم احمدی نژاد پروژه فاخر و پرهزینه “راه آبی ابریشم” را ساخت نزدیک به نه سال بعد از آن فیلم حالا مورد حمایت فارابی قرار گرفته برای ساخت “فتح هرمز” به تهیه کنندگی حسن بشکوفه یعنی تهیه کننده “راه آبی ابریشم”!!