1

حسن عباسی هم تهیه‌کننده شد+عکس

سینماژورنال: شورای صدور پروانه ساخت به تازگی با ساخت 3 فیلمنامه موافقت کرده است.

به گزارش سینماژورنال در این سه فیلمنامه نام فیلمنامه “صدای مرا می شنوید” هم دیده می شود که در مقام تهیه کننده آن نام حسن کلامی تهیه کننده سینما و تلویزیون در کنار نام حسن عباسی آمده است.

حسن عباسی نام یکی از تئوریسینهای سیاسی شناخته شده است که علاوه بر عضویت در هیأت داوران جشنواره بیست و نهم فجر به واسطه نقدهایش بر سریال‎هایی آمریکایی همچون “فرار از زندان”، “لاست”، “فرینج”، و “بیست و چهار” هم شناخته می شود.

برای همین وقتی چنین نامی به عنوان تهیه کننده یک پروژه می آید اولین ظن به سمت همان تئوریسین می رود اما سینماژورنال با کمی کنکاش متوجه شد که تهیه کننده “صدای مرا می شنوید” یک حسن عباسی دیگر است؛ یکی که به عنوان بازیگر هم فعالیتهایی قابل توجه داشته است.

این حسن عباسی بازیگر قدیمی سینمای جنگ است

 او که به عنوان حسن عباسی پروانه ساخت فیلمی دفاع مقدسی با نام “صدای مرا می شنوید” را گرفته یکی از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که البته سابقه قابل توجهی هم در ایفای نقش در آثار جنگی و از جمله آثاری چون “تعقیب سایه ها”، “وصل نیکان”، “حماسه مجنون”، “قارچ سمی” و “مزرعه پدری” داشته است.

“صدای مرا می شنوید” به تهیه کنندگی مشترک حسن کلامی و حسن عباسی و به کارگردانی و نویسندگی صادق پروین آشتیانی با موضوع دفاع مقدس (تراژدی) پروانه ساخت گرفته است.

حسن عباسی
حسن عباسی در نمایی از “وصل نیکان”

دو فیلمنامه دیگری که پروانه ساخت گرفته اند عبارتند از:

دریاچه ماهی به تهیه کنندگی ناهید دل آگاه و به کارگردانی و نویسندگی مریم دوستی با موضوع دفاع مقدس (دفاع مقدس)

شیب به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی و به کارگردانی و نویسندگی مانی باغبانی با موضوع خانوادگی (کمدی)