1

حجت‌ا.. ایوبی: دنبال راه‌حلی برای مشکل جعفر پناهی هستیم/بهمن قبادی مشکلی برای فیلمسازی ندارد

سینماژورنال: تازه ترین اظهارات رییس سازمان سینمایی درباره دو تن از فیلمسازان ایرانی سبب ساز ایجاد حواشی رسانه ای فراوانی برای وی شده است.

به گزارش سینماژورنال حجت ا.. ایوبی در گفتگو با یک نشریه آمریکایی از نگاه منعطف سازمان تحت امرش در برخورد با جعفر پناهی و بهمن قبادی یاد کرده است و همین باعث بروز برخی انتقادات شده است.

روزنامه “وال استریت ژورنال” اخیرا به بهانه تاثیر توافق هسته‌ای بر سینمای ایران و بخصوص بر شرایط دو سینماگر مختلف یعنی جعفر پناهی و بهمن قبادی که اولی به حکم دستگاه قضا امکان فعالیت ندارد(هرچند از زمان صدور حکم سه فیلم زیر زمینی ساخته است) و دومی به دلیل ساخت “فصل کرگدن” امکان فعالیت در کشورش را ندارد به سراغ حجت‌ا.. ایوبی رئیس سازمان سینمایی رفته است.

به گزارش سینماژورنال این رسانه  از مدیر سینمای ایران در رابطه با مذاکرات اخیر پرسیده که ایوبی نیز در جوابی گفته است: اگر قبل از این سینمای ایران می توانست از پنجره وارد دنیا بشود با توجه شرایط فعلی می‌توان از درب اصلی وارد شد. ما تمام فیلمسازان را به کار کردن تشویق می کنیم. مخصوصا کسانی که در زمان دولت قبلی کار نکردند.

او در مورد شرایط جعفر پناهی هم گفته است: جعفر پناهی یک مورد خاص است چون تنها فیلمساز ایرانی است که مشکل قضایی دارد و دولت و وزارت ارشاد کاری از دستش برنمی‌آید. از طرف خودم و دستگاه قضایی به دنبال راه حلی هستیم تا به شکل قانونی راه حلی برای مورد آقای پناهی پیدا کنیم.

ایوبی درباره بهمن قبادی هم به وال استریت ژورنال گفته است: درب برای همه هنرمندان ایرانی باز است و من می‌دانم که بهمن قبادی مشکلی نخواهد داشت اگر به ایران بیایید و در ایران فیلم بسازد.