1

حتی تهیه کننده فیلم مجیدی نیز ماجرای “ارسال نامه سینماگران ایرانی برای بایکوت این فیلم” را محال می‌داند و می‌گوید: اساسا نتوانستم باور کنم…

سینماژورنال: روز گذشته، ٢٦ آبان خبری در خبرگزاری فارس درج شد مبنی‌بر اینکه چندی پیش نامه‌ای با امضای فیلم‌سازان و سینماگران مستقل ایران به مؤسسات و نهادهای رسانه‌ای و برگزارکنندگان جشنواره‌های سینمایی در سطح جهان ارسال شده که در آن فیلم سینمایی “محمدرسول‌ا..(ص)” نماینده معرفی‌شده ایران به آکادمی اسکار فیلمی غیرمرتبط با بدنه سینمای ایران و فیلمی حاکمیتی خوانده شده است.
سینماژورنال روز گذشته ضمن انتشار متن گزارش، تحلیلی مبتنی بر شگرد تبلیغاتی بودن این گزارش را متتشر نمود که انتشار این تحلیل با واکنش مثبت مخاطبان هم مواجه شد.(اینجا را بخوانید)

اساسا نتوانستم باور کنم

حالا محمدمهدی حیدریان، تهیه‌کننده فیلم مجیدی نیز در گفت‌وگو با “شرق” ارسال چنین نامه‌ای را بعید دانسته و گفته است: من هم مدتی است چنین خبری را شنیده‌ام اما راستش را بخواهید اساسا نتوانستم باور کنم که چنین مطلبی موثق باشد و توسط هنرمندان ایران چنین چیزی اتفاق بیفتد و به نظر می‌رسد انتشار چنین اخباری همراه با سوءنیت است.

وی ادامه داد: این دست کین‌توزی‌ها و اتفاقات، مغایر با روحیه ایرانی و به‌خصوص سینماگر ایرانی است. ما در سینمای ایران هرسال شاهد موفقیت و درخشش سینماگرانی در عرصه بین‌المللی هستیم و همیشه از توفیق حضور کارگردان‌های مختلف در عرصه‌های بین‌المللی به‌عنوان دستاورد عمومی سینما یاد شده و با کسب افتخارات، فضای عمومی خوشحال شده.

جامعه فرهنگی ایران چنین سابقه ای ندارد

حیدریان افزود: ما در پیشینه سینما، هیچ اقدام مشابه این را نمی‌بینیم چون جامعه فرهنگی – هنری ایران چنین سابقه‌ای ندارد.

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: فیلم «محمد رسول ا..(ص)» اتفاقا در فضای ناجوانمردانه‌ای که امروز علیه اسلام در جهان هست، هرکسی با هر عقیده‌ای حتی غیرمسلمان را به استقبال از این فیلم وادار می‌کند. ارسال چنین نامه‌ای محال به نظر می‌رسد، مگر از سوی گروه‌های ضداسلامی خارجی، چون من در فضای داخلی ایران چنین افرادی را سراغ ندارم.