1

حتما باید عزرائیل سر بر‌سد و کار را یکسره کند؟؟⇐صندوق اعتباری هنر: حق بیمه سه ماهه هنرمندان توسط ارشاد پرداخت می‌شود!/خانه سینما: سینماگران حق بیمه‌های‌شان را خودشان پرداخت کنند تا بیمه‌شان قطع نشود!!

سینماروزان: اگر از سوی روسای امور متهم به بدبینی نشویم باید بگوییم اوضاع مدیریت فرهنگی بدجوری در نشیب است چون نه تنها بعد از گذشت دو ماه از شیوع کرونا در کشور هیچ تسهیلات مشهودی نصیب هنرمندان بیکار نشده که تناقض‌گویی روسا هم بدجوری حال هنرمندان را خراب کرده است.

نمونه آشکار این تناقض‌گویی بر سر وعده حق بیمه رایگان سه ماه ابتدایی هنرمندان روی داده که یک نهاد(صندوق اعتباری هنر) از تحقق آن می‌گوید و نهاد دیگر(خانه سینما) صراحتا به سینماگران می‌گوید خودشان حق بیمه خویش را پرداخت کنند!

صندوق اعتباری هنر به مدیریت حسین سیدزاده اعلام کرده با توجه به مصوبه هیات مدیره صندوق اعتباری هنر درخصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضا و پشتیبانی و قول مساعد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت همه جانبه از پرداخت سه ماه حق بیمه هنرمندان، این تصمیم به قوت خود باقی است.

با این حال خانه سینما به مدیریت منوچهر شاهسواری در اطلاعیه‌ای اعلام کرده باعنایت به لزوم تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی اعضای خانه سینما تا تاریخ ٣١ فروردین ماه، به استحضار می‌رسد که ضروری است اعضای محترم هرچه سریعتر (به جهت پیشگیری از قطع بیمه تامین اجتماعی) راسا نسبت به تمدید دفترچه‌های خود اقدام فرمایند.