1

حبیب اسماعیلی: سینماها بخصوص در شهرستانها به فیلمی چون "من سالوادور نیستم" نیاز دارند/منصور سهراب پور: نمی دانم در شورای صنفی نمایش زدوبند هست یا نه؟/منوچهر هادی: نمی دانم چرا فیلممان اکران نمی شود؟

سینماژورنال: در نشست خبری “من سالوادور نیستم” ساخته منوچهر هادی که روز چهارشنبه 4 آذرماه در پردیس سینمایی کورش برگزار شد، حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان و پخش‌کننده فیلم گفت:‌ این فیلم هر چند یک اثر مردم‌پسند است اما فیلمی کاملا ارزشی است.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا” وی اضافه کرد: از آغاز، پخش این فیلم در اختیار من بود و بعد از آماده شدن فیلم با سینماداران رایزنی کردیم اما وضعیت بلاتکلیف اکران فیلم به شورای صنفی نمایش برنمی‌گردد زیرا متأسفانه بعضی از سرگروه‌های سینمایی رفیق‌بازی می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت اکران بعضی از فیلم‌ها که در حال حاضر روی پرده هستند، ادامه داد: الان فیلم‌هایی اکران می‌شود که حتی یک هفته هم دوام نمی‌آورد و نمی‌دانم چرا سرگروه‌های سینمایی فکری نمی‌کنند تا یک فیلم پرمخاطب را جایگزین این آثار بکنند؟!

وی با اشاره به بحث‌هایی که در حال حاضر درباره اکران همزمان چندین فیلم از سوی بعضی سینماگران مطرح شده و از آن با عنوان فیلم‌سوزی یاد می‌شود، اضافه کرد: چند هفته‌ای است که همه این بحث را مطرح می‌کنند که فیلم آزاد به اکران دیگر فیلم‌ها لطمه می‌زند در حالی که اگر فیلمی خوب باشد مردم از آن استقبال می‌کنند.

اسماعیلی خطاب به مسئولان وزارت ارشاد ادامه داد: درخواست ما از شما این است چرا وقتی پذیرفتید فیلم را در گروه آزاد اکران کنیم، با یک سری صحبت‌ها جلوی اکران آزاد را گرفتید. بعضي از دوستان سينمايي كه موضوع فيلم سوزي را مطرح كرده اند جوي بوجود آورده اند كه مديران سينمايي با اينكه ميخواهند اين فيلم اكران شود اما تحت تاثير قرارگرفته و ترس از اين مساله دارند؛ در صورتي كه ميدانند سينماها بخصوص شهرستانها به فيلمي چون “من سالوادور…” نیاز دارند.

نمی دانم در شورای صنفی نمایش زدوبند هست یا نه؟
در ادامه منصور سهراب‌پور یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز توضیح داد: وضعیت غم‌انگیزی برای اکران ما وجود دارد. نمی‌دانم آیا در شورای صنفی نمایش زد و بند هست یا نه و از پشت پرده ماجرا هم بی‌خبرم.

او یادآور شد: از دو، سه ماه پیش برای اکران فیلم اعلام آمادگی کردیم. این فیلم کاملا در بخش خصوصی تولید شده و هیچ کمکی نگرفته است. ضمن اینکه سینمادارها هم برای اکران آن مشتاق هستند و از اکران نشدن آن افسوس می‌خورند.

سهراب‌پور اضافه کرد: به عنوان تهیه‌کننده دلیل اکران نشدن فیلم را نمی‌دانم و امیدوارم حق ضایع شده فیلم ما احقاق شود.

نمی دانیم چرا فیلممان اکران نمی شود
منوچهر هادی کارگردان «من سالوادور نیستم» نیز در سخنانی ابراز تأسف کرد که علیرغم تمام زحماتی که گروه سازنده کشیده‌اند و با وجود تلاش پخش‌کننده، هنوز تکلیف اکران فیلم معلوم نیست.

او اضافه کرد: این وضعیت معضل و مصیبت بخش خصوصی است که با سرمایه خودش فیلم می‌سازد.

هادی خاطرنشان کرد: در این مدت هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای برای اکران نکردن فیلم نمی‌دهند و این سوال بزرگ ماست که نمی‌دانیم چرا فیلم‌مان نمایش داده نمی‌شود. در حالی که اکران آن باعث می‌شود تا حتی وزارت ارشاد هم بهره خود را ببرد.

مبلغ قرارداد ریوالدو جزو اسرار ماست
در این نشست امیر پروین‌حسینی یکی دیگر از تهیه‌کنندگان فیلم درباره انتخاب ریوالدو فوتبالیست برزیلی برای بازی در این فیلم توضیح داد: انتخاب اول ما رونالدو بود اما ایشان همزمان با فیلمبرداری ما در آمریکا بود و به همین دلیل ریوالدو را جایگزین کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود ریوالدو برای بازی در این فیلم قرارداد سنگینی داشته است، توضیح داد: اگر مبلغی که به عنوان دستمزد ایشان مطرح شده را داشتیم که دیگر فیلم نمی‌ساختیم. به هر حال مبلغ قرارداد جزو اسرار عوامل فیلم است و یک توافق درون‌گروهی است. اما مبلغی که در بعضی اخبار درباره دستمزد ریوالدو منتشر شده بود شایعه است.