1

حبیب اسماعیلی، حسین فرحبخش و سه پخش‌کننده مستقل دیگر وارد شورای مرکزی شدند⇐چینش تازه کانون پخش‌کنندگان برای مقابله با مافیای پخشی که همچون نهنگ، سانسها و سالنها را می‌بلعد!!

سینماروزان: تبعیضهای فراوان در اکران که اغلب به ضرر سینماگران مستقل تمام میشود بالاخره سبب ساز آن شد که کانون پخش کنندگان سینمای ایران برای مقابله با این تبعیضها ترکیب تازه ای را در هیأت رییسه خود ببیند.

به گزارش سینماروزان هرچند مافیای اکران و منسوبینش همچنان در تلاش بودند که انتخابات تازه کانون پخش کنندگان را از رسمیت بیندازند اما کنار هم قرارگیری بدنه مستقل کانون، سبب ساز ابتر ماندن تاکتیک قدیمی مافیا شد و نتیجه آن که هم انتخابات برگزار شد و هم ترکیبی نسبتا غیرمافیایی برای هیأت رییسه انتخاب شدند.

با برگزاری انتخابات کانون پخش کنندگان، حبیب اسماعیلی، محمدحسین فرحبخش، اصغر بانکی، ناصر شعبانی و داریوش باباییان به عنوان اعضای جدید کانون و محسن مسافرچی به عنوان بازرس کانون پخش کنندگان انتخاب شد.

حضور چهره هایی همچون اسماعیلی، فرحبخش و حتی باباییان در هیأت مرکزی کانون پخش کنندگان و ثبات قدمی که اینها پیش از این برای مقابله با انحصار در اکران داشته‌اند میتواند امیدواریهای سینماگران مستقل که در این سالها ضربات سختی از مافیا خورده اند را بیشتر کند؛ منوط به آن که کانون پخش کنندگان به دنبال طرح و تصویب قوانین قابل اجرا برای محدود کردن مافیا باشد.