1

حامد بهداد: دلم نمی‌خواست سال ٨٩ سیمرغ بگیرم/به علی مطهری حتما رأی می‌دهم

سینماژورنال: حامد بهداد بازیگری که امسال با دو فیلم “نیمه شب اتفاق افتاد” و “هفت ماهگی” در جشنواره است در تازه ترین گفتگویش با “شرق” هم درباره افکار و اندیشه هایش نسبت به سینمای ایران صحبت کرده و هم پاره ای دیدگاههای سیاسی خود را بیان کرده است.

به گزارش سینماژورنال این بازیگر درباره شرکت در انتخابات گفته است: درباره انتخابات هم که پرسیدید مسلما مردم باید در آن شرکت کنند، چون بالاخره افرادی که به پارلمان می‌روند، نمایندگان ما در همین کشور هستند. ما به هر روی باید رأی دهیم. باید همه با هم یکی شویم و حذف‌کردن خودمان از این انتخابات، کار غلطی است. ما نباید حضور فیزیکی‌مان را حذف کنیم، ما باید باشیم. همه ما قدِ یک رأی باید حضور داشته باشیم.

به علی مطهری حتما رأی می‌دهم
بهداد درباره اینکه به چه کسی رأی خواهد داد بیان داشته است: به علی مطهری حتما رأی می‌دهم؛ چون او به نظرم مرد آرمان‌گرایی است و ردصلاحیتش باعث دلخوری جامعه فرهنگی شد. ایشان پای آرمانش ایستاده. دلم می‌خواهد ایشان به عنوان نماینده مردم، یکبار دیگر وارد صحن مجلس شوند. فکر می‌کنم نمایندگان دیگرمان هم همین‌قدر باید آرمان‌گرا باشند و باید پای عقایدشان بایستند و باید به خاطر مردم و آینده این سرزمین تلاش كنند. باید تصویر بهتری از ایران در ذهن داشته باشند و به‌خاطر آن تصویر بهتر، به‌خاطر مردم و ملت‌شان فعاليت کنند و سطح نشاط، شادی و زندگی بشری را در این کشور بالا ببرند.

بهداد که در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر سیمرغ بهترین بازیگری را بخاطر ایفای نقش در “جرم” به خود اختصاص داده بود هرچند در این شش سال هیچ گاه از دریافت این جایزه اعلام برائت نکرده بود اما حالا می گوید دلش نمی خواسته سال 89 سیمرغ بگیرد. این بخش از گفتگوی بهداد را در ادامه بخوانید:

خودتان منتظر سیمرغ هستید؟ هنوز جایزه برایتان مهم است بعد از ١٦ سال کار و همه موفقیت‌هایی که تجربه کرده‌اید؟
نه.
برایتان مهم نیست و منتظرش هم نیستید؟!
واقعا منتظرش نیستم. بعد از این مصاحبه که دیگر اصلا!
چرا؟
کلا قلبم برایش نمی‌تپد.
این حسی است که از قدیم داشتید یا تازه در شما به وجود آمده؟
این حسی است که باید از قدیم می‌داشتم، اما نداشتم. من بابت جایزه‌ای هم که سر فیلم «جرم» گرفتم، به‌شدت متأسفم و فکر می‌کنم بیخود هیجان زده شدم و ‌ای کاش آن یک سیمرغ را نمی‌داشتم.
چرا؟
دلم نمی‌خواست سال ٨٩ جایزه بگیرم.