1

جواد هاشمی خطاب به محمدمهدی حیدریان نوشت⇐چرا علیرغم قرارگیری «پیشونی سفید۲» در میان فیلمهای پرمخاطب، سانسهای عصرگاهی ما مدام کاهش یافته!!؟؟/چرا سانسهای فوق‌العاده آخرشب فقط به فیلمهای خاص تعلق گرفته؟؟/مدام درباره حمایت از سینمای کودک حرف می‌زنید اما نه تنها زمان تولید، حمایتی نصیبمان نشد بلکه حالا در هنگام اکران هم سانسهایمان ناپدید می‌شود؟!/یا حرف نزنید یا عمل کنید!!

سینماروزان: «پیشونی سفید2» یک فانتزی-موزیکال است که هرچند برای مخاطبان کودک تولید شده اما در همان روزهای ابتدایی اکرانش به خاطر فضای رنگارنگ و مفرحش به اندازه مخاطبان کودک و نوجوان، مورد پسند والدین آنها هم قرار گرفت.

با این حال در روندی غیرمنطقی به جای آن که به‌خاطر اقبال مخاطبان بر حجم سانسهای آن افزود شود در اغلب سینماها، سانسهای معدود به فیلم تخصیص داده شده و از آن بدتر اینکه سانسهای عصرگاهی فیلم که بهترین زمان برای جلب مخاطب است مدام آب رفته!!

این روند با انتقاد جواد هاشمی کارگردان «پیشونی سفید2» مواجه شده که با انتشار یادداشتی خطاب به محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی از وضعیت اکران فیلمش گلایه کرده است.

متن یادداشت جواد هاشمی را بخوانید:

ریاست محترم سازمان سینمایی
سلام

چند سالی است تلاش می کنم با بضاعت اندکم و البته با حمایت معنوی دوستانی چون علیرضا تابش، ابراهیم داروغه‌زاده و… برای کودکان و نوجوان سرزمینم فیلم بسازم.

فکر نمی‌کنم تاکنون درگیر جذب سرمایه برای تولید مخصوصا در حوزه کودک و نوجوان، شده باشید و اگر اشتباه می کنم پس خوب درک می کنید که چقدر سخت است، تهیه فیلمی بدون حمایت مالی از نهادهایی که سالهاست ادعا می کنند کودکان و نوجوانان مهم هستند!

حالا که بسیار طاقت فرسا و سخت فیلمی ساختم که با اقبال فراوان تماشاگران روبرو شده است، آن هم در محرم و صفر و در منگنه اکران 6 فیلم کمدی دیگر، انتظار داشتم از سمت سازمان تحت مدیریت شما حمایت شوم و حداقل اگر به سانس های فیلم اضافه نمی کنند از آن کم نکنند!!

«پیشونی سفید 2» فیلم خانواده است اما هم اکنون که در هفته اول جزو 7 فیلم پرفروش اعلام گردیده است، سانسهای عصرگاهیش که اغلب جزو پرمخاطبترین سانسهای سینما هستند مدام کم و ناپدید شده و به ندرت پس از ساعت 19 سانسی در سینما دارد و تمام سانسهای مناسب و فوق العاده آخرشب به سینمای خاص پرقدرت که از همه جا حمایت مالی می شوند اختصاص یافته است!!؟؟

خواهشمندم یا ادعا نفرمایید یا عمل بفرمایید.