1

جواد نوروزبیگی فاش کرد(۱)؛ میزان مشارکت بانک پاسارگاد در تولید این چند فیلم:”مرگ ماهی” و “من دیه‌گو…” ۵۰ درصد/”بهمن”۱۰ درصد/”اعترافات ذهن خطرناک..”صفر درصد!

سینماژورنال: حواشی سرمایه گذاری بانک پاسارگاد در تعدادی از آثار جشنواره سی و سوم که سینماژورنال به عنوان یکی از اولین رسانه ها درباره آن اطلاع رسانی کرده بود همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماژورنال این حواشی با حذف یکی از این آثار با نام “من دیه گو مارادونا هستم” از سرگروهی به دلیل فروش پایین به اوج خود رسید و البته که این حذف انتقادات تهیه کننده این فیلم جواد نوروزبیگی را هم به دنبال داشت.

به جز “من دیه گو مارادونا هستم”، “بهمن” و “مرگ ماهی” دو فیلم دیگری بودند که نام بانک پاسارگاد به عنوان سرمایه گذار آنها به چشم می خورد. “اعترافات خطرناک ذهن من” دیگر فیلمی بود که شایعاتی درباره حضور این بانک به عنوان سرمایه گذارش شنیده شد.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده ای که در تولید هر سه فیلم نقش داشته است در گفتگویی با “هفت صبح” کوشیده به صراحت درباره کم و کیف سرمایه گذاری این بانک در تولید چنین آثاری سخن گوید.

در تولید “اعترافات…” بانک پاسارگاد هیچ نقشی نداشت

نوروزبیگی درباره وضعیت تولید “اعترافات…” می گوید: این فیلم حدودا یک میلیارد هزینه تولید داشت. که برای تامین هزینه ها منصور لشکری قوچانی هم کنار ما حضور داشت. ضمن اینکه رایت ویدیویی آن را هم پیش فروش کردیم.

وی ادامه می دهد: تعدادی از دوستان و عوامل هم کمک کردند که در هنگام اکران پولشان را بگیرند و به این ترتیب “اعترافات…” ساخته شد و امیدواریم در اکران قوی ظاهر شود.

50 درصد بودجه “من دیه گو…” را بانک پاسارگاد داد

این تهیه کننده درباره کیفیت حضور بانک پاسارگاد در تولید “من دیه گو…” بیان می دارد: در تولید “من دیه گو…” 50 درصد بودجه را بانک داد، 25 درصد شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و 25 درصد هم خودم. بانک برای “من دیه گو…” نزدیک به 750 میلیون تومان هزینه کرد و خدا را شاهد می گیرم که من به اندازه 25 درصد و حقوقم بر روی این پروژه هزینه کرده ام.

50 درصد هزینه های “مرگ ماهی” را بانک داد

دیگر پروژه ای که بانک پاسارگاد در تولید آن نقش داشت “مرگ ماهی” روح ا.. حجازی بود. نوروزبیگی درباره این فیلم می گوید:  این اولین فیلمی بود که حجازی تهیه می کرد و 25 درصد هزینه هایش را خود داد و از من مشاوره گرفت. منن هم بدون گرفتن پول و رفاقتی با او کار کردم. بانک برای این فیلم 50 درصد هزینه ها را تأمین کرد.

در ساخت “بهمن” بانک پاسارگاد 10 درصد بودجه را داد

نوروزبیگی درباره وضعیت “بهمن” هم بیان می دارد: در ساخت “بهمن” 50 درصد یک شرکت سرمایه گذاری، 10 درصد بانک و 40 درصد خودم هزینه کردم.