1

جناب انتظامی! برای مقابله با گرانفروشی خدمتگزاران آشکار و درسایه(!)  از تمام زیرمجموعه‌ها بخواهید حقوق و مزایا و حق مأموریت‌هایی که نصیب مدیران و مشاوران و کارشناسان پرتعدادشان میشود را شفاف‌سازی کنند!

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی به تازگی با عنوان دستیار ارشد وزیر ارشاد از امتداد شفاف سازی در زیرمجموعه های وزارت ارشاد خبر داده و بر این امر تأکید کرده که همه زیر مجموعه‌های ارشاد موظفند تصویر تمام قراردادهای مالی کلان و متوسط خود را منتشر کنند.

آنچه انتظامی گفته این امید را ایجاد میکند که بسیاری از نهادهای متصل به سازمان سینمایی از بنیاد فارابی گرفته تا مرکز گسترش و انجمن سینمای جوانان ایران و گروه هنروتجربه و البته تمامی جشنواره های ریز و درشتی که با بودجه های سازمان سینمایی برگزار میشوند نیز با شفافیت کامل قراردادهای مالی خود را منتشر کنند.

این شفافیت زمانی کامل میشود که حسین انتظامی از تمام زیرمجموعه ها بخواهد حقوق و مزایا و حق مأموریت‌هایی که نصیب مدیران و مشاوران و کارشناسان پرتعدادشان میشود را نیز شفاف سازی کنند.

بعد از گذر از چهل سالگی انقلاب اسلامی هنوز مشخص نیست که مدیران ارگانهای مختلف سینمایی که مدام شعار خدمتگزاری میدهند دقیقا سالی چقدر عایدی دارند؟؟ یا هنوز مشخص نیست کارشناسانی(!؟) که در شوراهای مختلف نهادهای سینمایی هستند دقیقا چقدر حق کارشناسی میگیرند و این دریافتی چه سودی به حال سینمای ایران داشته است؟؟ عین همین ابهام درباره حق الزحمه مشاوران در سایه سازمان سینمایی هم وجود دارد؛ همانها که در ظاهر در سازمان مسئولیتی ندارند ولی درسایه بسیاری از تصمیمات را پیش میبرند.

اگر این اتفاق بیفتد و انتظامی از زیرمجموعه ها بخواهد ریزدریافتیهای سران خود را منتشر کنند، یقینا راحتتر میتوان خدمتگزاران واقعی را از آنها که در ظاهر ژست خدمتگزاری میگیرند و در باطن به فکر پر کردن جیب خویش هستند، تمیز داد و حتی میتوان با برگزاری مناقصات کلان، خدمتگزاری را به آنهایی واگذار کرد که در عین داشتن صلاحیت مدیریت، گرانفروش هم نباشند!!