1

جعفری جوزانی از تعلیق تولید “پوریای ولی” گفت و امین تارخ از لزوم تولید آن…

سینماژورنال: مسعود جعفری جوزانی که با سریال “در چشم باد” سعی کرد استاندارد سریال سازی در تلویزیون را ارتقا دهد 3 سال قبل به دنبال تولید پروژه ای تاریخی-میهنی به نام “پوریای ولی” بود.

به گزارش سینماژورنال در این 3 سال جوزانی تلاش زیادی را برای به جریان انداختن این پروژه انجام داد اما تلاشهایش حداقل در مختصات رسانه ملی به نتیجه خاصی منجر نشد.

جعفری جوزانی: “پوریای ولی” در الویت سازمان نیست

مسعود جعفری جوزانی درباره آخرین وضع این پروژه به “ایسنا” گفت: آن طور که در روزنامه‌ها خواندم گویا پروژه “پوریای ولی” در اولویت سازمان صداوسیما نیست.

این کارگردان سینما و تلویزیون در ادامه بیان کرد: من ٣‌سال پیش با همه وجودم تلاش کردم که کارهای تحقیق و پژوهش «پوریای ولی» را انجام بدهم و حدود ٨٥٠ صفحه فیلمنامه نوشته شد و درنهایت این پروژه، “الف ویژه” شناخته شد و حتی برایش زمین دادند، قرارداد منعقد شد و در عین حال با تعداد زیادی از بازیگران صحبت شد، اما «پوریای ولی» خوابیده است و این اصلا در حیطه اختیار ما نیست.

امین تارخ: اطمینان دارم که “پوریای ولی” به کار ماندگاری بدل خواهد شد

از آن سو امین تارخ بازیگری که در هفته های اخیر به خاطر اظهارنظر درباره برخی بی اخلاقیها در سینما در کانون توجه قرار گرفته است(اینجا را بخوانید) در گفتگویی که به بهانه بازپخش سریال خاطره انگیز “بوعلی سینا”ی کیهان راهگذر با “شهروند” داشته است از لزوم تولید سریالهایی مانند “پوریای ولی” گفت.

تارخ بیان داشت: همیشه به جوانان، دوستان و همکارانم می‌گویم ما راهی نداریم جز این‌که برای مقابله با سریال‌های سخیف و بی‌مایه ماهواره به ساخت تولیدات خوب و تأثیرگذار روی بیاوریم.

وی ادامه داد:  در این عرصه، نیروی انسانی متخصصی هم داریم. یعنی کارگردانانی هستند که اگر شرایط برایشان فراهم باشد، حاضرند به تولید سریال‌های مطلوب بپردازند. نمونه آن مسعود جعفری جوزانی است که چند سال است قصد دارد سریالی درباره «پوریای ولی» بسازد ولی شرایط ساخت این سریال هنوز فراهم نشده است. 

تارخ تأکید کرد: اطمینان دارم این سریال نیز مانند سایر کارهای این کارگردان به اثر ماندگاری تبدیل خواهد شد.