1

جزییات شکایت خواننده لس‌آنجلسی از قهرمان ملی به روایت آقای قهرمان+عکس

سینماژورنال/فاطمه پاقلعه‌نژاد: هفته گذشته تصویر احضاریه ای در فضای مجازی دست به دست می چرخید که بیش از هر چیز نام “خواهان” یا در حقیقت شاکی در آن مورد توجه قرار گرفت: نام یک خواننده لس آنجلسی که اجازه حضور در ایران را ندارد اما در دادسرای عمومی کشور از یک قهرمان پیشکسوت به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده است.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “تماشاگران امروز” در ابتدا شک و گمان به این سمت و سو بود که «شهرام ش.» به خاطر برگزاری کنسرت هایش در آلانیای ترکیه از شخصی در ایران شاکی است ولی بعد در توضیحی که خود او در کانال تلگرامی تهران تایمز داد مشخص شد او از یک قهرمان پینگ پنگ آسیا به جرم کلاهبرداری 400هزاردلاری شکایت کرده است.

با کدهایی که این خواننده در جوابیه اش داد آن قهرمان ملی کسی جز امیر احتشام زاده نمی توانست باشد؛ کسی که نامی غیرقابل حذف در ورزش ایران است. مردی نابغه که در سال های دور توانسته بود در 17 رشته ورزشی قهرمانی ملی باشد. او اما در میان همه ورزش هایی که قهرمانش بوده، نامی است عجین شده با پینگ پنگ ایران. این قهرمان پینگ پنگ آسیا سال هاست که روزگار بازنشستگی را می گذراند و دیگر خیلی خبرساز نیست. اما در دل این روزهای خانه نشینی اش با ادعای عجیب این خواننده لس آنجلسی، نامش دوباره سر زبان ها افتاده است.احتشام زاده اما در گفتگوی پیش رو این ادعا را تکذیب کرده است.

*خواننده ای لس آنجلسی ادعا کرده همسرش به ایران آمده و از شما و احتمالا دامادتان شکایت کرده است. این ادعا را تائید می کنید؟
ایشان شکایت کرده و من هم از این موضوع شاکی هستم که چرا باید ایشان اگر مشکلی با داماد من دارند بخواهند از من شکایت کنند؟ من برای عروسی دخترم به آلانیا رفته بودم و ایشان را دیدم چون من مقیم ایران هستم و ایشان مقیم لس آنجلس؛ بعد از آن هم در چند سفر دیگری که رفتم به دخترم سر بزنم ایشان را ملاقات کردم. ایشان با داماد من در کار به مشکل خوردند و از من درخواست ریش سفیدی کردند و من هم برای آنها ریش سفیدی کردم و به خاطر همان اینها الان از اسم من سوء استفاده می کنند.

تصویر مربوط به شکواییه خواننده لس آنجلسی علیه مجید احتشام زاده
تصویر مربوط به احضاریه خواننده لس آنجلسی علیه امیر احتشام زاده

*چطور سوء استفاده می کنند؟
ایشان یک برگه ترکی جلوی من گذاشتند و من اصلا ترکی بلد نیستم و به من گفتند اینجا را امضا کن فقط به خاطر این که مشکل بین من و دامادت حل شود اصلا هم قرار نبود از آن برگه استفاده کنند. من هم فقط به خاطر این که فکر می کردم در وجود ایشان انسانیت وجود دارد این برگه را امضا کردم و نمی دانستم در آن چه نوشته، من نه در معاملاتی که اینها با هم داشتند حضور داشتم و نه چیز دیگر و حتی نمی دانستم برای کدام معاملات به مشکل خوردند. هر بار هم که به ترکیه رفتم، یک هفته ده روز ماندم دخترم را دیدم و برگشتم.

*پس تجارتی نداشتید؟
هیچ تجارتی ندارم و من اصلا در سن و سالی نیستم که بخواهم تجارت کنم. در سن 83سالگی در مملکت خودم هم بازنشسته هستم و از پیشکسوتان حقوق می گیرم و حتی اینجا هم شغلی ندارم.

* اما او ادعا کرده با شما رفاقتی 50 ساله دارد؟
من شصت و خرده ای سال است که در مملکتم قهرمان بودم و خیلی ها من را می شناختند و این دلیل نمی شود که با همه آنها دوستی و رفت و آمد داشته باشم.

*در متنی که منتشر کرده نوشته که دختر و داماد یکی از دوستان 50ساله من آقای «امیر» که قهرمان پینگ پنگ آسیا است از من 400هزار دلار کلاهبرداری کردند و داماد ایشان الان با شکایت همسر من در زندان است. تقریبا مشخص است که شما را می گوید. این ادعا حقیقت دارد یا شما تکذیب می کنید؟
این ادعا را درباره خودم تکذیب می کنم، ایشان از اسم و امضای من و از ریش سفیدی من سوءاستفاده کرده. این فرد فقط به من گفت برای من ریش سفیدی کن اما الان چون داماد من در زندان است، از امضای من سوء استفاده کردند. سفته هایی به زبان ترکی و بدون مبلغ به من دادند و من امضا کردم و الان در آنها مبلغ وارد کردند و به خاطر همان ها از من شکایت کردند.

*این بحث تجارت و رفاقت و چیزهایی که گفته چطور؟

هیچکدام. تمامش دروغ است. من هیچ رفاقتی با او ندارم ولی خیلی ها من را می شناختند. الان هم ایشان از اسم من سوءاستفاده کرده و من به عنوان یک پیشکسوت ورزش از ایشان شکایت دارم که در مملکت خودم که برای آن افتخارآفرین بودم، من را زیر سوال برده.