1

تینا پاکروان : کلیت سینما را دوست دارم / جایگاه فیلم کوتاه روز به روز پررنگ تر می شود

سینماژورنال: فیلم «روز قضاوت» اثر منتخب جشنواره فیلم مونترال روز سه شنبه 17 آذرماه در این مجموعه به نمایش در آمد و با استقبال بالای مخاطبین روبرو شد.

به گزارش سینماژورنال این مراسم که با حضور کریم امینی (کارگردان) و تینا پاکروان (بازیگر) و سایر دست اندرکاران فیلم همراه بود شاهد حضور تعداد زیادی از علاقه مندان بود که به دلیل استقبال بالاتر از ظرفیت مجموعه، برخی از حاضرین برای تماشای فیلم روی زمین نشستند.

پس از پایان نمایش فیلم در نشست پرسش و پاسخ و بررسی فیلم که با مجری گری محمد حمزه ای ( منتقد سینما وفیلمساز) صورت گرفت کریم امینی و تینا پاکروان به سوالات تماشاگران پاسخ دادند.
کریم امینی کارگردان روز قضاوت در پاسخ به چگونگی شکل گیری «روز قضاوت» اظهار داشت: روز قضاوت که بر اساس طرحی از کیومرث پوراحمد ساخته شده است، یک فیلم موقعیت است و من سعی کردم با انتخاب شکل بیانی ساده بلحاظ تکنیکی ، ساختار هرچه بیشتر در خدمت محتوای فیلم باشد. امینی همچنین افزود : تلاش کردم باوجود کوتاه بودن زمان فیلم تا حد امکان اصول و و قواعد سینما را با استفاده از تجهیزات حرفه ای رعایت نمایم.
تینا پاکروان بازیگر این فیلم نیز در پاسخ به سوال یکی از تماشاگران در رابطه با علت انتخاب این فیلم برای ایفای نقش گفت: سینما برای من همیشه فرصتی برای کسب تجربه بوده است و دلیل اینکه تاکنون در کسوت های مختلف از بازیگری گرفته تا کارگردانی و گریم و دستیاری و… حضور داشته ام بر اساس علاقه و دغدغه مندی شخصی ام نسبت به کلیت سینما بوده است.
پاکروان در ادامه فیلم کوتاه را بسیار با اهمیت شمرد و بیان کرد : در دنیایی که زندگی میکنیم با پیشرفت تکنولوژی و کوتاه تر شدن زمان جامعه برای دریافت و انتقال پیام جایگاه فیلم کوتاه در حال محکم تر شدن است. پاکروان تاکید کرد در شرایطی که بخش زیادی از زندگی ما در یک گوشی موبایل خلاصه شده است و مردم ترجیح میدهند برخلاف گذشته به جای کتاب خواندن ، داستانک های موبایلی بخوانند فیلم کوتاه اهمیت و نمود بیشتری پیدا می کند و این یک فرصت بزرگ برای سازندگان فیلم کوتاه است.
تینا پاکروان در رابطه با چگونگی ایفای این نقش متفاوت اظهارداشت : تجربه کار در مرکز شهر و بازار با وجود دشواری های زیاد تجربه ای ارزشمند بود و همچنین شخصیت داستان ویژگیهایی داشت که برایم به شخصه جالب توجه بود.
محمد حمزه ای کارشناس حاضر در جلسه نیز با تاکید بر اهمیت جایگاه فیلم کوتاه، روز قضاوت را فیلمی ارزشمند شمرد و آن را به عنوان ساخته اول کارگردان اثری قابل توجه و دارای شاخصه های کامل سینمایی دانست.