1

تکذیب مالکیت صداوسیما بر پرنده هوایی منهدم شده

سینماروزان: در حالی که خبر انهدام یک دستگاه پرنده مربوط به یک گروه مستندسازی توسط پدافند هوایی با خبری درباره متعلق بودن این دستگاه پرنده به صداوسیما امتداد یافته بود(اینجا و اینجا را بخوانید) اما مدیرکل برنامه ریزی صداسیما تعلق این پرنده به ارگان متبوعش را تکذیب کرد.

به گزارش سینماروزان محمدمهدی رحمتی مدیرکل برنامه ریزی و مالی معاونت توسعه و فناوری صداوسیما به “خبرگزاری صداوسیما” گفت: کوادکوپتری که امروز در آسمان تهران ساقط شد متعلق به صداوسیما نیست.

وی افزود: ترابری هوایی سازمان در این زمان، نه برنامه ای را برای پرواز داشته و نه در آن محل پرنده ای را در حال پرواز داشته است.

او گفت: ما امروز درخواستی را برای پرواز ثبت نکرده ایم و هیچکدام از پرنده های سبک سازمان در آن منطقه در حال پرواز نبودند.

رحمتی تأکید کرد: ممکن است تهیه کننده ای شخصا، پرنده سبکی داشته و آن را در آن منطقه پرواز داده است که این موضوع هم خیلی بعید بنظر می رسد که چنین اتفاقی در محدوده ممنوعیت پروازی خاص در تهران رخ دهد.

رحمتی گفت: همه کسانی که با پرنده های سبک کار می کنند، محدودیت های اصلی و ممنوعیت های پروازی تهران را میشناسند و اصولا نمازجمعه های تهران هیچوقت با پرنده های سبک ضبط نمی شود بجز ایام ویژه مانند روز قدس، راهپیمایی 22 بهمن و یا نمازجمعه ای که مقام معظم رهبری در آن حضور دارند.

رحمتی افزود: به غیر از این موارد ما معمولا تصویربرداری هوایی از نمازجمعه نداریم و این موضوع در برنامه معمول سازمان نیست.