1

تکذیب قریب‌الوقوع ترانه‌سرایی یغما گلرویی برای سازمان ارزشی سراج!

سینماژورنال: صبح پنجم مردادماه میثم محمدحسنی اخوی مدیرعامل سازمان ارزشی اوج که دبیر اصلی جشنواره مرگ بر آمریکاست در نشست خبری خود از اجرای ترانه ای از یغما گلرویی در اختتامیه جشنواره خود خبر داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال انتشار این خبر موجی از شگفتی را میان مخاطبان به دنبال داشت؛ چراکه گلرویی همواره جزو ترانه سرایانی بوده که طیف فکری ارزشی به اظهارنظرات و سبک کاریش خرده گرفته اند.

تکذیب نسبی اول را زیرمجموعه سراج داد

با این حالا ساعاتی بعد از خبر اولیه سازمان ارزشی فضای مجازی سراج که اسپانسر برگزاری جشنواره است خبر را تکذیب کرد؛ البته نه تکذیب مطلق که تکذیبی “نسبی”.
این نسبی گرایی از آن جهت بود که در تکذیبیه این سازمان در عین اینکه خبر استفاده از ترانه یغما برای اختتامیه رد شد اما سروده شدن یک قطعه شعر ضداستعماری توسط وی تایید شد.
جوابیه سازمان سراج را بخوانید:
خبری که امروز در نشست خبری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا مبنی بر ارائه سرود اصلی جشنواره توسط یکی از شعرای معلوم‌الحال و اجرای آن توسط یکی از خوانندگان توسط دبیر اجرایی جشنواره به اشتباه اعلام گردیده و  منتشر شده است، تکذیب می‌گردد و به اطلاع می‌رساند که یک قطعه شعر توسط این ترانه‌سرا با موضوع ضد استکباری سروده شده است ولی قرار نیست از این شعر بعنوان شعر نهایی ترانه اختتامیه جایزه بزرگ استفاده گردد.
دبیرخانه جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا ضمن استقبال از کلیه آثار ضد آمریکایی و ضد استکباری از کلیه هنرمندان داخلی و خارجی و از طیف‌های مختلف به استحضار ملت استکبارستیز می‌رساند افرادی که درگذشته فعالیت‌های هنری غیر انقلابی و غیرارزشی داشته‌اند و بر آن پای می‌فشرند قطعا جایگاهی در جبهه استکبارستیزی انقلاب اسلامی نخواهند داشت.
قطعا شاعر و خواننده ترانه مراسم اختتامیه جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا شاعر و خواننده‌ای در تراز انقلاب اسلامی و نظام استکبارستیز جمهوری اسلامی خواهند بود.

تکذیب نسبی دوم را یغما گلرویی داد
مدتی بعد از تکذیبیه سازمان سراج یغما گلرویی هم در متنی اجتماعی خبر اعلام شده در نشست این جشنواره را تکذیب کرد؛

این تکذیبیه هم “نسبی” بود چون یغما در عین اعلام بی خبری خود نسبت به وجود جشنواره ای با نام “مرگ بر آمریکا” از این گفت که تاکنون ترانه ضداستعماری ننوشته که کاوه آفاق اجرایش کرده باشد.