1

تولید یک فیلم ایرانی با گرته‌برداری از «چارلی و کارخانه شکلات سازی»تیم برتون؟؟؟⇐کارگردان فیلم توضیح داد+تیزر و عکس

سینماروزان: از جمله فیلمهای کودک تولیدشده در ماههای اخیر فیلمیست با عنوان «شکلاتی» که جوانی به نام سهیل موفق به تهیه کنندگی ایرج محمدی اخوی منوچهر و از تهیه کنندگان تلویزیون آن را ساخته است.

به گزارش سینماروزان رونمایی از تیزر «شکلاتی» که پخش آن را فیلمیران برعهده دارد و مواجهه با واگذاری مدیریت یک کارخانه شکلات سازی به یک کودک با بازی محمدرضا شیرخانلو در ای تیزر، شباهتهایی را ایجاد میکند میان این فیلم و «چارلی و کارخانه شکلات سازی»(2005) اثر معروف تیم برتون.

در «چارلی…» که از محصولات پرفروش کمپانی برادران وارنر بود با مالکیت یک کارخانه شکلات سازی توسط کودکی فقیر و ساکن لندن به نام چارلی روبرو بودیم؛ البته مالکیتی که بعد از طی کردن فراز و نشیب بسیار به دست می آمد.

در تیزر «شکلاتی» نماهایی از کارخانه تولید شکلات با برند باراکا متعلق به رضوان شکلات که اسپانسر فیلم بوده را می‌بینیم درست همان طور که در فیلم برتون بخش عمده داستان در یک کارخانه شکلات سازی می گذرد.

آیا سازنده «شکلاتی» برای ساخت فیلمش نگاهی داشته به فیلم تیم برتون؟

سهیل موفق در گفتگو با سینماروزان با رد این گرته برداری گفت: هیچ ربطی میان خط داستانی این دو فیلم وجود ندارد و داستان کاملا متفاوت از فیلم تیم برتون است و به طور کاملا ارژینال نوشته و پرداخته شده است.

موفق با اشاره به اینکه فیلمی مفرح برای کودکان ساخته ادامه داد: «شکلاتی» را برای مخاطب کودک ساختیم و بعد از رونمایی در جشنواره کودک امسال که همچنان جشنواره ای تخصصی برای ژانر کودک است مستقیما راهی اکران خواهد شد.

وی در چرایی عدم ارائه فیلم به جشنواره فجر گفت: فیلم پارسال هم آماده بود ولی آن را به جشنواره فجر پارسال هم ارائه ندادم چون میدانستم سیاستهای این جشنواره به سینمای کودک روی خوش نشان نمی دهد پس چه بهتر که فیلم خیلی زود اکران شود.

برای دیدن تیزر «شکلاتی» اینجا را کلیک کنید.

شکلاتی
شکلاتی