1

تولید قسمت دوم “مصائب مسیح”

سینماژورنال: فیلمنامه نویس «شجاع دل» از انجام مذاکره با «مل گیبسون» برای ساخت قسمت دوم فیلم جنجالی «مصائب مسیح» خبر داد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا” «مل گیبسون» که سال 2004 با سومین فیلم خود «مصائب مسیح» حواشی بسیاری در دنیای سینما به وجود آورد، در حال مذاکره با «رندال والاس» فیلمنامه نویس نامزد اسکار «شجاع دل» است تا قسمت دوم این اثر را جلوی دوربین ببرد.

این فیلمنامه نویس در ادامه گفتگو با دیجیتال اسپای گفت که او و «گیبسون» از سال 2014، یعنی زمان همکاری شان در پروژه «ستیغ اره ای»، به طور جدی درباره ساخت این فیلم بحث می کنند. «والاس» در رشته مذهب دانشگاه «دوک» تحصیل کرده و تخصص خود را در حوزه رستاخیز مسیح (ع) کسب کرده است.

گیبسون واکنش نشان نداده

با این حال، نماینده «گیبسون» هنوز هیچ واکنشی به انتشار خبر ساخت دنباله «مصائب مسیح» نشان نداده است. تاکنون هیچ استودیو و سرمایه‌گذاری برای حمایت مالی از این پروژه که مراحل ابتدایی نوشتن فیلمنامه را طی می کند، اعلام آمادگی نکرده است اما «والاس» اعلام کرده که سرمایه‌گذاران زیادی برای مشارکت در این پروژه ابراز تمایل کرده اند.

داستان رنجهای مسیح

«مصائب مسیح» داستان رنج های پایان عمر و به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی (ع) را روایت می کند اما این فیلم که آن را 9 سال بعد از کار قبلی‌اش ساخته بود، سروصدای زیادی به پا کرد؛ به طوری که به عنوان جنجالی‌ترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شد.

«گیبسون» فیلم «مصائب مسیح» را با بودجه‌ای 30 میلیون دلاری ساخت و در کمال شگفتی به فروشی ۶۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد. این فیلم هم مانند «شجاع‌دل» نامزد و برنده ده‌ها جایزه مختلف از جشنواره‌های معتبر سینمایی دنیا شد و علاوه ‌بر این با فروشی فوق‌العاده تبدیل به پرفروش ترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان تاریخ سینما و از جمله پرفروش ترین فیلم‌های جهان شد.

با وجود تمام حواشی که قسمت اول «مصائب مسیح» با خود به همراه داشت، این فیلم با فروش 600 میلیون دلاری در سطح دنیا همچنان عنوان موفق ترین فیلم سینمای مستقل جهان را یدک می کشد.