1

تولید قسمت دوم “در مدت معلوم” بدون حضور جواد عزتی، هومن سیدی و ویشکا آسایش و البته با کارگردانی تازه!

سینماژورنال: در حالی که در روزهای اخیر زمزمه هایی طرح شده است درباره دنباله سازی «در مدت معلوم» که یکی از کمدی های نسبتا پرفروش سالیان اخیر بوده است محسن جاهد تهیه کننده فیلم این مسأله را تأیید کرد اما از این گفته که تیم بازیگران کار تغییر خواهد کرد و به این ترتیب نه جواد عزتی در فیلم خواهد بود و نه ویشکا آسایش و نه هومن سیدی.

به گزارش سینماژورنال این تهیه کننده با اشاره به اینکه تولید قسمت دوم «در مدت معلوم» کاملا جدی است به “نسیم آنلاین” گفت: به هر حال هدفمان این است که قسمت دوم این کار را به سرانجام برسانیم چون فکر می کنم سوژه ای که در قسمت قبل از آن سخن گفتیم جای کار دارد و برای همین کاملا جدی به دنبال تولید قسمت تازه هستیم.

کاراکترها تغییر می کنند

محسن جاهد در پاسخ به این پرسش که آیا بازیگران قسمت قبل در این کار حضور خواهند داشت گفت: نه! برخلاف برخی دنباله ها ما به دنبال استفاده از کاراکترهای قسمت قبل نیستیم بلکه این سوژه است که بناست در موقعیتی تازه و با قصه ای نو ادامه پیدا کند.

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: البته پیش از ما در موردی مانند «آتش بس» هم دنباله سازی با تکیه بر سوژه ثابت و داستان تازه را دیده بودیم و در مورد «در مدت معلوم» هم این داستان تازه است که ما را به فکر تولید قسمتی تازه از فیلم انداخت.

وی ادامه داد: موضوعی که “در مدت معلوم” روی آن دست گذاشته بود آن قدر عمیق بود که شرایط خلق داستانی تازه و موقعیتهایی جدید را رقم بزند و در این شرایط اینکه بخواهیم از همان بازیگران قسمت قبل و همان کاراکترها استفاده کنیم به گیر افتادن در یک دور تسلسل باطل شبیه بود و این چیزی نبود که ما دنبالش باشیم.

اثرات گیشه خوب در تولید قسمت دوم
جاهد پیرامون اینکه چقدر از در دستورکار قرار گرفتن تولید «در مدت معلوم2» به فروش خوب قسمت اول بازمی گردد بیان داشت: گیشه خوب یعنی مخاطب بالا و طبیعی است که وقتی یک پتانسیل مخاطب خوب برای کمک به امتداد داستان وجود دارد و البته کنارش داستانی تازه هم پیش رو قرار دارد که می توان با کمک آن باز هم به طرح موضوعی که ذهن عوامل را درگیر کرده پرداخت، می توانیم دنباله را حتی بهتر از قسمت اول تولید کنیم.

 یک دهم فیلمهای دیگر هم تیزر ماهواره ای نداشتیم

«در مدت معلوم» از جمله آثاری بود که همزمان با اکران تیزرهای آن هم از یک شبکه ماهواره ای روی آنتن رفت و به اعتقاد برخی همین تیزرها بود که اسباب فروش بالا را موجب شد.

وقتی از جاهد پرسیدیم که اگر به هنگام اکران قسمت دوم این تیزرها از ماهواره پخش نشود آن گاه مخاطب فیلم افت نخواهد کرد وی بیان داشت: ببینید ما که نمی خواستیم تیزرمان از شبکه ای خاص پخش شود. ضمن اینکه اگر به نسبت هم بسنجیم تیزرهای ما خیلی کمتر از تیزر بسیاری دیگر از آثار بود که همزمان با ما اکران را تجربه کردند.

وی ادامه داد: به جرأت می گویم کمیت تیزرهای ما یک دهم تیزرهای برخی آثار نبود اما در گیشه چند برابر آنها مخاطب داشتیم و این معنایی ندارد جز آن که مخاطب با خودِ فیلم ارتباط گرفته بود و از سوژه آن خوشش آمده بود.

کارگردان هم تعویض خواهد شد

به گزارش سینماژورنال از سوی دیگر وحید امیرخانی کارگردان “در مدت معلوم” هم با اعلام اینکه قسمت دوم را کارگردانی نخواهد کرد به “ایسنا” گفت: مدت‌ها پیش مسئله ساخت ادامه این فیلم مطرح شد و همان زمان اعلام کردم که قطعا من حاضر نیستم، قسمت دوم این فیلم را کارگردانی کنم

امیرخانی درخصوص ایده شکل‌گیری این فیلم یادآور شد: «در مدت معلوم» فیلمنامه‌ای بود که 8-9 سالی از نگارش آن گذشته بود و در دفاتر مختلفی نیز وجود داشت. نیروی محرکه تولید این فیلم برای پیگیری و پیداکردن تهیه کننده و … با من رخ داد، اما فیلمنامه و ایده اولیه از مهدی علی میرزایی بود.

کارگردان فیلم سینمایی «درمدت معلوم» درباره احتمال همکاری دیگر عوامل فیلم در پروژه قسمت دوم این کمدی مطرح کرد: راجع به خودم که می‌دانم من نیستم. راجع به بازیگران نیز آنگونه که در اخبار اعلام شده گویا بازیگران اصلی حضور ندارند و این عجیب است. ادامه یک فیلم را ساختن مولفه‌هایی دارد، نظیر فیلم «نهنگ عنبر» که با همان بازیگران، تهیه کننده و کارگردان ادامه می‌یابد. حال اگر هیچ کدام از این مولفان نباشند و قرار باشد ادامه یابد، برای خود من نیز عجیب است که چگونه اتفاق می‌افتد؟!

امیرخانی درخصوص پروژه جدید خود گفت: اخیرا مشغول کار جدیدی هستم که در زمان لازم رسانه‌ای می‌شود. اما قطعا موضوع و فضای فیلم جدیدم هیچ ارتباطی با فیلم «در مدت معلوم» نخواهد داشت.