1

توقیف کامل اکران «رحمان ۱۴۰۰»!!⇔به دستور مستقیم ارشاد و بخاطر حجم بالای اشارات اروتیک؟؟ یا بخاطر ورود نهادهای بالادستی و احیانا یک معامله سیاسی؟؟

سینماروزان: یک ماه بعد از اکران “رحمان 1400” و ساعاتی پس از آن که مدیرکل سینمای حرفه ای مدعی عدم تطابق نسخه اکران فیلم با نسخه مجازش شد، سازمان سینمایی خبر توقیف این فیلم را مخابره کرد.

سازمان سینمایی متذکر شده است: بر اساس گزارشهای رسیده به اداره کل سینمای حرفه ای  معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و بررسی بازرسان این اداره کل، تخلف فیلم «رحمان 1400» مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینماها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده 18 آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم از ادامه اکران این فیلم جلوگیری بعمل آمد.

اینکه فیلم “رحمان 1400” یک ماه روی پرده بوده و کلی نقد بر محتوای زننده آن از سوی مخاطبان وارد شده و حتی مدیران حوزه نسخه ای سانسورشده از آن را اکران کرده اند و تازه پس از این یک ماه اکران بوده که بازرسان ارشاد متوجه حجم بالای نماهای اروتیک فیلم شده اند جای سوال دارد!

آیا توقیف “رحمان 1400” به دستور مستقیم ارشاد و بخاطر عدم سانسور نماهای ممیزی خورده بوده است یا به دلیل ورود نهادهای بالادستی به ماجرا و احیانا یک معامله سیاسی در سال انتخاباتی 98؟؟؟!!!