1

توضیحات کاظم راست گفتار درباره روند تولید “نقاب۲” و “مستقیم جهنم”⇐فیلمنامه”نقاب۲″ یکی دو حیرت عجیب دارد و به مانند روزنامه، هر روز نسخه ای تازه از آن بازنویسی میشود/”مستقیم جهنم” یک طنز سیاه سیاسی است!/برخلاف اغلب نقاط دنیا، در ایران طیف موسوم به روشنفکر، برای خودفروشی مسابقه گذاشته اند/یک دوربین مخفی کنار دفتر یکی از سرمایه گذاران مشکوک بگذارید و ببینید روزی چند روشنفکرنما برای جذب سرمایه در دفتر وی زنبیل میگذارند!!/برای تولید “نقاب۲” و “مستقیم جهنم” حتی از فارابی هم وام نخواهم گرفت!

سینماروزان: کاظم راست گفتار یک دهه بعد از ساخت درام ماجراجویانه “نقاب” که کلی هم برایش حاشیه ایجاد کرد عزم کرده قسمت دوم این فیلم را بسازد.

کاظم راست گفتار با اشاره به اینکه پروانه ساخت “نقاب2” را به تازگی گرفته به سینماروزان گفت: داستان “نقاب2” در امتداد “نقاب” است و به شکل متفاوتتری روایت خواهد شد. داستان طوری نوشته شده که به هیچ وجه قابل حدس زدن نیست و یکی دو حیرت عجیب دارد!! “نقاب” هم سورپرایز زیاد داشت ولی دوز حیرت انگیزی “نقاب2” بشدت بالاست.

راست گفتار در چگونگی نگارش این پروژه گفت: برای من فیلمنامه مانند روزنامه است و هر روز به نسخه ای تازه از آن میرسم! فیلمنامه “نقاب2” را خودم نوشته ام ولی در بازنویسی های آتی و نسخه های نهایی ممکن است همکاران دیگر هم کنارم باشند.

راست گفتار که پروانه ساخت فیلمنامه ای با عنوان «مستقیم جهنم» را هم گرفته به سینماروزان بیان داشت: “مستقیم جهنم” یک طنز سیاه از دوران معاصر است و به شدت سیاسی با اشارات فلسفی.

این کارگردان با تأکید بر اینکه برای تولید پروژه های مذکور به سراغ سرمایه گذاران مشکوک نخواهد رفت اظهار داشت: خریدن طیف موسوم به روشنفکر در اغلب نقاط دنیا کار سختی است ولی در ایران روشنفکرنمایان برای خودفروشی مسابقه میگذارند. کافیست یک سرمایه گذار در ضلع غربی فلان میدان پایتخت دفتر بزند تا سینماگران صف ببندند برای دریافت سرمایه!!

راست گفتار افزود: اگر یکی پیدا شود و نزدیک دفتر یکی از همین سرمایه گذاران مشکوک دوربین مخفی بگذارد بعد از 24 ساعت خواهید دید که چندین نفر از روشنفکرنمایان سینما از کارگردان تا بازیگر و تهیه کننده در دفتر ایشان زنبیل گذاشته اند برای جذب پولی که معلوم نیست از کجا آمده!!

کاظم راست گفتار خاطرنشان ساخت: برای من لذتی ندارد که با این سرمایه های مشکوک کار کنم و هم “نقاب2″و هم “مستقیم جهنم” را بدون حمایت این جماعت و حتی بدون وام فارابی و با جذب سرمایه های تمیز سینما خواهم ساخت.