1

توضیحات مهدی فخیم‌زاده درباره شباهت گریمش با بازیگر “قیصر”+عکس

سینماژورنال: تازه ترین محصولی که داوود میرباقری برای شبکه خانگی تدارک دیده مینی سریالی است به نام “دندون طلا”.

به گزارش سینماژورنال فخیم زاده در این سریال در قابل کاراکتری به نام “قنبر دیزل” ظاهر شده است و اخیرا “سینمامثبت” از این خبر داده بود که گریم فخیم زاده در نقش پیری “قنبر دیزل” بسیار شبیه به گریم بهروز وثوقی بازیگر سفرکرده ایرانی در فیلمی است به نام “فصل کرگدن”.

فخیم زاده اما این شباهت را ناخواسته می داند و درباره آن به “هفت صبح” می گوید: اصلا کوچکترین صحبتی درباره این مساله که سعی کنیم قنبر به کسی شبیه شود نداشتیم.

وی می افزاید: نظر داوود میرباقری این بود که قنبر بعد از انقلاب مثل خیلی ها ریش می گذارد که بتواند ظاهرش را منطبق با شرایط کند.

فخیم زاده تأکید می کند: بیشتر این عکس بود که این شائبه را ایجاد کرد ولی خود شخصیت شباهتی ندارد.

 در 24 سالگی نقش کشیش 80 ساله را بازی کردم

فخیم زاده با اشاره به شیوه بازی در نقش یک پیرمرد بیان می دارد: یادم هست وقتی 24 ساله بودم در تئاتر “معجزه” نقش کشیش 80 ساله را بازی کردم. به این در و آن در می زدم که چطور می شود نقش را باورپذیر کرد و متوجه شدم ادای پیرمرد را نمی توانم دربیاورم.

وی ادامه می دهد: اینجا بود که از دکتر ممنون پرسیدم چه کنم و ایشان هم گفت باید خودت نقش را باور کنی یعنی باور کنی که 80 ساله شده ای…این شد تبدیل به یک منش که ادا درنیاورم و نتیجه هم خوب از آب درآمد.

این بازیگر و کارگردان خاطرنشان می سازد: جوری شد که بعد از آن اجرا خانواده دانشجوها فکر می کردند واقعا پیرمرد هستم و بعد که گریم را پاک می کردم تعجب کردند.

از “داش آکل” تا “خاک”

به گزارش سینماژورنال در سالهای ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  فيلم “تفنگدار” ساخته جمشيد حيدري با بازي مهدي فخيم زاده به روي پرده آمد كه گريم شخصيت اصلي فيلم با بازي مهدي فخيم زاده كاملاً شبيه به گريم بازيگر اصلي فيلم “داش آكل” با بازي وثوقي بود.

 در “خاك و خون” به كارگرداني كامران قدكچيان هم فخيم زاده گريمي تقريباً مشابه با وثوقي در فيلم “خاك” مسعود كيميايي داشت.

فخیم زاده با گریم بحث انگیز "دندون طلا"

فخیم زاده با گریم بحث انگیز “دندون طلا”