1

توضیحات مهتاب کرامتی درباره حضورش به‌عنوان مشاور جشنواره فجر، تولید فیلم بدون کارت تهیه‌کنندگی، بیزنسی که درآمدش بیشتر از سینماست و تعریض به فیلم مجیدی!

سینماژورنال: مهتاب کرامتی بازیگر پرکار سال اخیر سینمای ایران که در ماههای گذشته چهار فیلم “عصر یخبندان”، “”مزارشریف”، “ارغوان” و “جامه دران” را روی پرده داشته است امسال با نخستین فیلم خود به عنوان سرمایه گزار به جشنواره سی و چهارم فیلم فجر می‌آید.

به گزارش سینماژورنال این فیلم “آه ای عبدالحلیم” نام دارد که احسان عبدی‌پور کارگردانی آن را برعهده دارد و البته در کنار حضور با این فیلم در جشنواره، کرامتی به عنوان مشاور جشنواره هم فعالیت می‌کند.

این روزها وقت بیشترم برای جشنواره فجر گذاشته شده و به هنگام برگزاری جشنواره حضورم به عنوان مشاوره پایان یافته است

این بازیگر بااخلاق در  گفتگوی خود با مرتضی مصباح در “فیلم نت”درباره شائبه تداخل مسئولیتش به عنوان مشاور جشنواره با حضورش به عنوان دست اندرکار تولید فیلمی حاضر در جشنواره گفت: به هیچ عنوان مشاور بودن من ربطی به بخش داوری فیلمها ندارد. اینها دو بخش متفاوت هستند که ربطی به هم ندارند.

وی ادامه داد: کارهای مربوط به “آه ای عبدالحلیم” توسط دوستان انجام می شود. وقت بیشتر این روزهایم برای جشنواره فجر گذاشته شده و وقتی به زمان برگزاری جشنواره برسیم کارم به عنوان مشاوره پایان یافته است و آن گاه می‌توانم به کارهای فیلم خودم هم برسم.

“مزارشریف” از همزمانی با اکران برخی فیلمها که خیلی از سالنها را گرفته بودند ضربه خورد

کرامتی در بخشی از گفتگوی خودش درباره فروش پایین فیلم “مزارشریف” تعریضی هم زد به فیلمی که همزمان با “مزارشریف” اغلب سالنها را در اختیار داشت یعنی فیلم مجیدی و بیان داشت: در سینمای ایران فیلمی که در مورد تاریخ و حتی تاریخ معاصر باشد معمولا در اکران موفق نیست. فیلم “مزار شریف” با اینکه فیلم بسیار خوبی است اما از همین موضع ضربه خورد، بعلاوه اینکه همزمان با اکران این فیلم، فیلمهای دیگری هم بودند که خیلی از سالن ها را گرفته بودند!

من کارت تهیه کنندگی ندارم

وی در پاسخ به این سوال که شما در کنار بازیگری به سراغ تولید فیلم هم رفته اید آیا این از آینده نگری شماست که ممکن است روزی پیشنهادها به شما برای بازی کم شود یا علاقه به تهیه فیلم دارید؟ گفت: البته من الان تهیه کننده کار نیستم و برای اینکه تهیه کننده فیلمی بشوم باید کارت تهیه کنندگی داشته باشم که بعد از سرمایه گذاری در چند کار میسر می شود و در این فیلم من در سمت سرمایه گذار حضور دارم.

کرامتی ادامه داد: به هر حال سینما برای خانم ها محدودیت های ویژه ای دارد که با بالارفتن سن هم ممکن است بیشتر شود برای همین حضور در سینما و تجربه عرصه های مختلف رازش ماندگار شدن است و در کنار آن این قدرت را ایجاد می کند که اگر زمانی خواستید فیلم کار کنید این شرایط فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده خانم طهورا ابوالقاسمی سرمایه گذار اصلی فیلم “آه ای عبدالحلیم” هستند گفت: یک دفتر فرهنگی به نام اندیشه پردیس جم از سوی من، خانم طهورا ابوالقاسمی و خانم سمیرا علایی تشکیل شده است که سرمایه گذاری با شراکت ماست. خانم ابوالقاسمی کارت تهیه کنندگی دارند و به قدرت کارت ایشان جلو رفتیم و فیلم را تهیه کردیم.

نمی توانم بیزنس ام را بگویم چون نمی خواهم برایش تبلیغ شود

مهتاب کرامتی در انتهای گفتگوی خود با اشاره به اینکه هدفش از تهیه کنندگی و حتی بازیگری کسب درآمد نبوده به بیزنس دیگرش اشاره کرده که درآمد اصلی اش را از آن دارد و گفت: به هیچ عنوان به پول سینما وابسته نبودم. کارهای دیگری داشتم و بیزنس مخصوص به خودم. درباره تهیه کنندگی هم هدفم امتداد حضور بوده و نه کسب درآمد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که بیزنس تان چیست هم بیان داشت: نمی توانم بیزنس‌ام را بگویم چون نمی خواهم برایش تبلیغ کنم.