1

توضیحات غلامرضا رمضانی کارگردان کودک درباره انتشار گفتگویش⇐حرفهایم خطاب به مدیران آموزش و پرورش بود

سینماروزان: در پی انتشار گفتگویی از غلامرضا رمضانی کارگردان سینمای ایران حاوی نکاتی انتقادی درباره سینمای کودک، این کارگردان جوابیه ای را در اختیار سینماروزان گذاشته است که در ادامه میخوانید:

با احترام در پی باز نشر گفتگوی اینجانب در سایت سینماروزان نکاتی را ضروری میدانم متذکر شوم که خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و رسانه در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انتشار اعتراضیه اینجانب اقدام لازم مبذول فرمایید.
اینجانب باخبرنگاری که به قصد انتشار مصاحبه در بولتن جشنواره رشد و احتمالا در سایت خبری پانا تماس گرفتند گفتگو کردم. ایشان از من خواستند در باب عملکرد مدیران آموزش و پرورش در سالهای گذشته و اکنون در حیطه سینمای کودک و تخصصی تر در باره تولید فیلمهای آموزشی آنچه بنظرم میرسد برای بهتر شدن وضعیت فیلمهای آموزشی با راهکارهای پیشنهادی بگویم. آنچه در آن گفتگو انجام شد بررسی وعملکرد مدیران آموزشی پرورشی بعنوان متولیان رشد کودکان و نوجوانان بود. شیوه گفتمان و حرفهای من مملو از یادآوری داشته ها و نداشته ها و قابلیت ها در سیستم آموزش و پرورش بود اما به یکباره مطالب و مصاحبه اینجانب در خبرگزاری ایرنا به چاپ رسیده و سپس با تغییر نگرش و دیدگاه در سایت سینماروزان آورده شده است. بدینوسیله اعلام میدارم کارکرد کلمات در این جابجایی و انتشار دچار خلط مبحث شده است. هدف من از این گفتگو همان منظور نظر اولیه ای است که خبرنگار خواسته اند و بنده نسبت به تمایز عملکرد و نادیده گرفتن سهم کودکان و نوجوانان از خواسته هایشان در آموزش و پرورش سخن گفته ام نه نقد عملکرد سایر مدیران سینمای کودک لذا از آن خبرنگار محترم نیز خواهش میکنم چنانچه سند و ادله ای از اثبات متن گفتگوی چاپ شده دارند ارایه دهند و در غیر اینصورت نسبت به عملشان که سعی در ایجاد سوتعبیر و سخن گفتن بجای من داشته اند واکنش مناسب نشان دهند و حتی تیتر ایرنا هم بسیار شریف تر و محترمانه تر دیده می شود. خواهشمند است هر دو تیتر را برای قیاس بچاپ برسانید تا خوانندگان بخوبی با اصل اتفاق مواجه شوند.
این تیتر سینماروزان است:
یک کارگردان با انتقاد از سیاستگزاران سینمای کودک بیان داشت⇐نه سرگرم کردن کودکان را جدی گرفتیم و نه آموزش آنها را!/سینمای کودک را می‌خواهند فقط برای دریافت بودجه!!
و این تیتر ایرناست:
چرا فیلم آموزشی بعد از مرحوم کیارستمی ساخته نشد؟
در پایان ضمن اینکه منتظر انتشار این متن هستم خواهش میکنم برای بهبود و رشد سینمای کودک و نوجوان هر گونه کمکی میتوانید دریغ نکنید و از دوستانتان هم بخواهید برای ساختن کلاه و حاشیه و جریان ها از نمد سینمای مهجور و مظلوم کودک و نوجوان بهره نبرند…

برای همه توفیق و آرزوی اتفاقات خوب و زیبنده ای دارم.
غلامرضا رمضانی