1

توضیحات عادل فردوسی‌پور درباره چرایی روی آنتن نرفتن گفتگو با ظریف، رقابت با “فاطما گل”، دلیل عدم توجه به ستارگان فوتبال پیش از انقلاب و…

سینماژورنال: عادل فردوسی‌پور مجری برنامه پربیننده “90” در نشست «رسانه‌ای شدن فوتبال» در دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره برخی حواشی پیرامون برنامه ای که هم مجری و هم تهیه کننده آن است توضیح داد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا”مجری و تهیه‌کننده برنامه «90» سپس درباره‌ پخش نشدن مصاحبه‌ای که پیش از این با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان داشته است، تنها به این جمله اکتفا کرد که «چه بگویم!»

فردوسی‌پور در ادامه یادآور شد: هر فردی که از من این پرسش را می‌کند، به او می‌گویم «!no comment»

عادل فردوسی‌پور درباره‌ برنامه «90» گفت: خیلی سخت است که از یک برنامه‌ی تلویزیونی انتظاراتی فراتر از آن داشته باشید. متأسفانه برخی از مشکلات ما و معضلاتی که دچار آن هستیم، فراتر از بحث فوتبال است و ریشه در فرهنگ خودمان دارد؛ فرهنگ‌سازی هم پروسه‌ای زمان‌بر است که دست همه‌ی نهادها را باید در آن بهم فشرد.

برای حذف “90” برنامه راه انداختند

فردوسی پور همچنین از رقبای برنامه‌ی 90 نیز گفت که در تلاش بودند که تا این برنامه را حذف کنند و توضیح داد: خیلی‌ها برای این که برنامه‌ی 90 را بیندازند، برنامه تشکیل دادند. اما از آنجا که خودمان شدیداً رقابت‌جو هستیم و رقابت در دل رقابت است که موفقیت ایجاد می‌کند، کوتاه نیامدیم.

فقر تصاویر آرشیوی

عادل فردوسی پور در پاسخ به این پرسش که چرا به قهرمانان فوتبال در سال های قبل از انقلاب قهرمان‌های فوتبال از جمله حشمت مهاجرانی نپرداخته است؟ گفت: متأسفانه محدودیت برای پرداختن به یکسری آدم‌ها در برنامه زیاد است، البته ما حشمت مهاجرانی را 2 سال و نیم پیش به برنامه دعوت کردیم.

وی همچنین یکی از مشکلات اساسی پرداختن به قهرمانان فوتبال در پیش از انقلاب را مشکل آرشیوی دانست و گفت متأسفانه با فقر تصاویر آرشیوی رو به رو هستیم و اگر این اتفاق شکل نگرفته است، نگاه سیاسی در آن مطرح نبوده است.

20 میلیون مخاطب در رقابت با فاطما گل

او سپس یادآور شد: برنامه‌ی 90 همین که توانسته است نیاز مخاطب را برآورده کند و 20 میلیون مخاطب را با وجود شبکه‌های ماهواره‌ای و سرال ‌هایی همچون “فاطماگل” و … جذب کند، برای تلویزیون ارزش افزوده است و می‌تواند نشان دهد که تلویزیون ایران هم در فرم و ساختار نزدیک به استانداردهای تلویزیونی دنیاست.