1

توضیحات ده‌نمکی درباره ممیزی سریال تازه‌اش به‌خاطر پرداختن به داعش و طعنه به دولت اعتدال!!

سینماروزان: تقریبا تمام آثار مسعود ده‌نمکی متلک‌های سیاسی خود را داشته‌اند و حالا در آستانه عرضه سریال “دادستان” شائبه ممیزی سریال به خاطر نقد دولت اعتدال و همچنین پرداخت خاص به حمله داعش، مطرح شده است؟

مسعود ده‌نمکی با رد شائبه‌های مرتبط با ممیزی سریال به‌‌خاطر پرداختن به حمله داعش به مجلس به فاطمه عودباشی در جام‌جم گفت: چون روایت قصه به‌گونه‌ای است که ایجاد حساسیت نکند بعید است گرفتار ممیزی شویم ضمن این‌که بخش حمله داعش به مجلس جزو داستان‌های فرعی سریال است.

ده‌نمکی ادامه داد: معتقدم اگر تلویزیون به چنین موضوعاتی نپردازد، پس چه کسی باید به این موضوع توجه کند. اتفاقا گاهی ما فکر می‌کنیم پرداختن به مضامین جزو ممیزی‌هاست؛ درحالی‌که این‌طور نیست و می‌توان پرداخت. ما هم در سریال “دادستان” به پدیده نفوذ پرداخته‌ایم.

مسعود ده‌نمکی درباره ریشه‌های سیاسی “دادستان” گفت: در سریال به دولت خاصی اشاره نکرده‌ایم. بنابراین شما با تماشای این اثر فکر نمی‌کنید ما درباره دولت خاصی حرف می‌زنیم!!!

این کارگردان افزود: مضمون قصه به‌گونه‌ای است که به‌نقد افراد نمی‌پردازیم و سعی کرده‌ایم فضای سریال جاسوسی و پلیسی باشد و همان‌طور که تأکید کردم به پدیده نفوذ می‌پردازیم. امیدوارم مخاطبان از تماشای سریال لذت ببرند و سریال را دنبال کنند.