1

توضیحات داوودنژاد درباره چگونگی فیلمسازی در لندن در اوج نوسانات ارز⇐با مشارکت تشکیلات تولید و توزیع غذا!!

سینماروزان: شکست سنگین «فراری» در اکران نوروزی آخرین خاطره ایست که از علیرضا داوودنژاد در ذهن داریم؛ شکستی که عوامل تولید فیلم، بسیاری را مقصر رخداد آن دانستند به جز خودشان!!

علیرضا داوودنژاد بی توجه به این شکست، اخیرا درگیر تولید قسمت دوم «مصائب شیرین» در انگلستان شده است؛ آن هم در اوج نوسانات قیمت ارز! رضا داودنژاد، مونا داودنژاد، ترلان پروانه و نیکی کریمی از جمله بازیگران «مصائب شیرین2» هستند.

داوودنژاد درباره اینکه چطور توانسته در دل التهابات بازار ارز فیلمی در کشور گران انگلستان بسازد به «ایسنا» بیان داشت: مسائل مربوط به ویزا و گرانی و بالا رفتن قیمت ارز کار مرا سخت می‌کرد ولی با همکاری برادرزاده‌ام مونا داودنژاد که سال‌هاست در آنجا زندگی می‌کند گروه جور کردم و آشنا شدن با شخصیت کارآفرین و موفق ایرانی در آنجا به نام مهرداد سلیمی و مشارکت ایشان و حمایت تشکیلات تولید، توزیع صنایع غذایی او، با نام «انجمن» کارها آسان‌تر شد.

این کارگردان درباره کیفیت تولید در لندن ادامه داد: اگر از مسائل ویزا و مشکل گران شدن ارز بگذریم؛ همه چیز خوب بود. نظم، ترتیب، امنیت و مردمانی مبادی آداب ویژگی فضای کار در آنجاست. من را از سختی مقررات و مشکل بردن دوربین به امکان عمومی خیلی ترسانده بودند اما همه چیز برعکس تمام شد. من دوربین را به کوچه و خیابان، میادین و اماکن پر رفت و آمد و جاده‌های بین شهری برده‌ام و هر جا خواستم آن را کاشتم و میزانسن دادم و فیلم گرفتم. اما یک بار حتی کسی جلو نیامد و از من نپرسید که هستی و اینجا چه می‌کنی ؟ رفتار مردم عادی بود. آن‌ها بی‌آنکه دور ما جمع شوند یا هنگام عبور و مرور حتی به دوربین نگاهی بیندازند به دنبال کار خود بودند و ما هم کار خود را انجام می‌دادیم، انگار در پلاتو یا شهرک سینمایی کار می‌کردیم.

او در ادامه خبر داد که بخش ایرانی فیلم «مصائب شیرین 2» را در پاییز که هوا خنک می‌شود، فیلمبرداری خواهد کرد و درباره‌ی دلایل این زمان فیلمبرداری گفت: چون بخش انگلیس آن را در زمستان ساختم.

کارگردان «مصائب شیرین 2» فیلمبرداری بخش‌های ایران فیلم را در تهران و «متل قو» شمال انجام خواهد داد و درباره‌ی حضورش در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال گفت:اگر زنده بمانم، حتما.

داودنژاد درباره‌ دلایل فیلمبرداری فیلمش در زمستان با توجه به روزهای کوتاه و سرد انگلیس خاطرنشان کرد: در آنجا پوشش آزاد است و در فصل گرم، تصاویر رفت و آمدها ممکن بود برای نمایش در ایران مسئله‌ساز بشود.

علیرضا داودنژاد که در سال ۷۷ «مصائب شیرین1»  را ساخت در پاسخ به اینکه سرنوشت بچه‌های «مصائب شیرین» را در این فیلم خواهیم دید؟ گفته است: بله، آنها در همان شرایطی قرار می‌گیرند که پدر و مادرهایشان را در آن قرارداده بودند، اگرچه با تفاوت‌هایی که به زمان و مکان متفاوت مربوط می‌شود.

رضا و مونا داوودنژاد در «مصائب شیرین2»
رضا و مونا داوودنژاد در «مصائب شیرین2»