1

توضیحات بازیگر “خانه دختر” درباره ماجرای تعرض پدر به دختر

سینماژورنال: بابک کریمی فرزند خلف نصرت ا.. کریمی که چند سالی است فعالیتش به عنوان بازیگر در ایران پررنگ شده است امسال با چهار فیلم “مرگ ماهی”، “خانه دختر”، “داره صبح میشه” و “موقت” در جشنواره سی و سوم حضور داشت.

در میان این چهار فیلم بیش از همه این “خانه دختر” بود که حاشیه ساز شد آن هم به دلیل مضمون ملتهب آن و همان طور که سینماژورنال خبر داده تهیه کننده فیلم برای گرفتن پروانه نمایش مجبور به اصلاحات است.

در تمام مدت زمان جشنواره و البته روزهای بعد از آن علیرغم حرف و حدیثهای فراوانی که درباره مضمون فیلم مطرح شد هیچ کدام از عوامل اثر دریاره این مضمون موضع گیری نکردند تا امروز که بابک کریمی در گفتگو با فرانک آرتا در “شرق” به صراحت در این باره سخن گفته است.

بابک کریمی درباره شائبه های مرتبط با مضمون تعرض پدر به فرزند که در فیلم طرح شده است به صراحت از این گفته که فیلم تنها سوال مطرح می کند و هیچ جوابی به مخاطب نمی دهد.

فیلم فقط سوال طرح می کند و پاسخ را به تماشاگر می گذارد

به گزارش سینماژورنال کریمی درباره شائبه های پیرامون مضمون تعرض پدر می گوید: فیلم سوالی مطرح می‌کند که برای این‌دختر چه اتفاقی افتاده که درنهایت خودکشی می‌کند. ولی فیلم جوابی نمی‌دهد. عمدا پاسخ را به تماشاگر واگذار می‌کند تا خودش حدس بزند. حالا سوال من از کسانی که می‌خواهند فیلم را توقیف کنند این است: فیلمی را که نه صحنه‌ای نشان می‌دهد، نه حرفی می‌زند، چرا براساس تحلیل خودتان می‌خواهید اکران نشود.

این صرفا یک تحلیل است
این بازیگر که سابقه همکاری با اصغر فرهادی در “جدایی” را دارد ادامه می دهد: {صحبتهای طرح شده درباره ماجرای تعرض} صرفا یک‌تحلیل است. فیلم این را نمی‌گوید. ممکن است رد غلط باشد که ما فکر کنیم پدر چنین کرده.

براساس شنیده های خارج از دنیای فیلم درباره اش حکم صادر می کنند
وی می افزاید: زمانی هست شما عملی را انجام می‌دهید که خلاف قانون است و شما چنین کاری انجام داده‌اید. بعد مجازات می‌شوید. اما زمانی هست که من می‌دانم شما می‌خواهید فلان عمل را انجام دهید، ولی انجام نداده‌اید. حالا زمانی هست که می‌گویم فکر می‌کنم فلان کار را شما می‌خواستید انجام دهید. این‌سه موضوع، کاملا باهم فرق دارند و درنهایت براساس فکر غلط خودم شما را قضاوت می‌کنم و نه براساس عملکرد شما. بنابراین در فیلم هیچ نشانه این‌چنینی دیده نمی‌شود و فقط براساس شنیده‌های خارج از دنیای فیلم درباره فیلم حکم صادر می‌شود!