1

توضیحات ایوبی درباره توقیف فیلم کاهانی، حذف صدای یاس از “بارکد” با هماهنگی تهیه‌کننده فیلم، ماجرای بازبینی مجدد برخی فیلمها در اداره نظارت و قولی که حسن روحانی داده بود

سینماژورنال: حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی سه شنبه اول تیرماه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین تهیه‌کنندگان سینما و عرضه‌کنندگان سامانه ویدیوی درخواستی با موسسه رسانه‌های تصویری توقیف فیلم تازه کاهانی “ارادتمند نازنین بهاره تینا” را تأیید کرد.

به گزارش سینماژورنال ایوبی با اشاره به فیلم کاهانی گفت: من این فیلم را ندیدم ولی همان شورایی که پروانه نمایش به خیلی فیلمهای دیگر می‌داده است به این فیلم پروانه نمایش نداده است.

وی ادامه داد: البته من فیلم را ندیدم و قضاوتی نمی‌کنم اما این فیلم قطعا پروانه ساخت داشته است اما پروانه ساخت و پروانه نمایش دو مقوله جدا است و باید دلیل پروانه نگرفتن فیلم را از اعضای شورا پرسید.

آیا بازبینی مجدد صورت می گیرد؟

ایوبی در پاسخ به پرسشی پیرامون شبهه های ایجاد شده درباره بازبینی مجدد برخی فیلمهای مجوزدار در شورای پروانه نمایش بیان داشت: هیچ مسئله جدیدی اتفاق نیفتاده است و ما تغییر رویکردی نداشتیم. ما یک شورای پروانه نمایش داریم که تنها مرجع صدور و تصمیم‌گری درباره فیلم‌ها است و با‌‌ همان حساسیتهایی که سالهای قبل وجود داشته است فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

با هماهنگی تهیه کننده “بارکد” صدای یاس حذف شده

وی با اشاره به حذف صدای “یاس” از “بارکد” گفت: یک فیلمی نمایش داده شد بعد مشخص شد که موسیقی فیلم مشکل دارد و با هماهنگی بین تهیه کننده فیلم و شورای صدور پروانه نمایش و با هدف صیانت از سینما و جلوگیری از تنشهایی که برخی می‌خواهند دوباره وارد سینما کنند یک اصلاح کوچکی به فیلم وارد شد!

تکذیب ممیزی “بارکد” همزمان با اکران

وی درباره اصلاح برخی فیلمها از جمله “بارکد” همزمان با اکران و روی پرده گفت: اصلاح فیلم‌ها و بازبینی فیلم‌ها روی پرده اصلا صحت ندارد!

بعید می دانم روحانی قولی داده باشد

حجت ا.. ایوبی درباره قولی که حسن روحانی رییس دولت یازدهم درباره نمایش فیلمهای توقیفی در روزهای ابتدایی شروع به کارش داده بود گفت: من یادم نمی‌‌آید که آقای روحانی در ابتدای آمدنش چنین قولی داده باشد اما تعدادی از فیلمهایی که بدون دلیل در دولتهای قبل اکران نشدند در این دولت اکران شده است.