1

توصیه‌های منطقی جمال شورجه به وزیر تازه ارشاد⇐به جوانان راه بدهید و دست فیلمسازان کاربلد خانه‌نشین را بگیرید!/وارد بازیهای سیاسی نشوید و افراد توانمند را به کار گیرید

سینماروزان: عباس صالحی برای وزارت ارشاد دولت دوازدهم به مجلس معرفی شده و ایشان در اولین گفتگوی تفصیلی اش از علاقه به سینما و تئاتر و اینکه این علاقه با خانواده اش عجین است سخن گفته است.

به گزارش سینماروزان در این شرایط قطعا روش مدیریتهای زیرمجموعه ارشاد هم به اندازه مدیریت بالادستی اهمیت دارد.

جمال شورجه، کارگردان سینما در ارتباط با اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی ارشاد که می‌تواند در حوزه سینما و فرهنگ مورد نظر داشته باشد به «آنا» عنوان کرد: به نظرم هرکدام از عزیزانی که به عنوان وزیر معرفی شده‌اند از وزیر امور خارجه گرفته تا ارشاد، اگر فقط به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گوش دهند و آن‌ها را عملیاتی کنند، کافی‌ است.

وی افزود: همین فرمایشات ایشان را در قالب لوایح و دستورالعمل‌ها بیاورند و به شکل ریشه‌ای و عمقی به آن نگاه کنند. باور کنید با همین‌ها اوضاع کشور در حوزه فرهنگ و سیاست و غیره واقعا حل می‌شود. چون نطق‌های رهبری در همه شاخه‌ها کاربردی است.

این فیلمساز به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امیدوارم وزرا در مورد این مسأله مهم به داخل و داشته‌های خودمان توجه کنند. جوانان ما توانا هستند همچنان که ظرفیت کشور در خیلی از حوزه‌ها بالاست.

کارگردان «سی و سه روز» با اشاره به پرهیز از سیاسی کاری در مدیریت فرهنگی تأکید داشت: با این شرایط، دوستان پیشنهادی برای مدیریت وزارتخانه‌ها، صرفا به نطق‌برداری از فرمایشات رهبر انقلاب اکتفا نکنند و به سمت عملیاتی کردنشان بروند. من مطمئنم با رفتن به این سمت می‌توانیم کشورمان را گلستان کنیم.

وی با اشاره به حوزه ارشاد که وزیر تازه ای را به خود می بیند افزود: در همین فرهنگ و سینما، افراد توانمند خوشفکری داریم که باید به کار گرفته شوند. به جوانان انقلابی راه بدهند و دست فیلمسازان کاربلد خانه‌نشین و کم‌کار را بگیرند و کار برایشان ایجاد کنند. باید بودجه در اختیار این افراد بگذارند.

شورجه با بیان اینکه باید از ولنگاری فرهنگی خارج شد، گفت: جناب وزیر ارشاد حتما باید حواسش به همه شاخه‌ها باشد چه سینما، چه تئاتر و چه موسیقی و غیره. با این طرز فکر و دغدغه می‌توانیم داشته‌های انقلابی‌مان را صادر کنیم.

کارگردان «حماسه مجنون» اعتقاد دارد: ما قوانین و دستورالعمل‌های خوب نوشته شده‌ای داریم؛ باید حواسشان به این‌ها باشد و آنها را اجرایی کنند. چه بسا لااقل می‌توان به ایده‌آل‌های حوزه فرهنگی نزدیک شد. سیاست مدیران ما گاه با سیاست کلان کشور، به طور مستقیم در یک جهت نبوده و به خاطر سیاسی‌کاری و جناح‌بندی از اهداف انقلاب نیز دور شده‌اند.

شورجه توضیح داد: برای قانون اساسی ما خون دل‌ها خورده شده است، خب سراغ این قوانین بروند. وزارتخانه‌ها ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر به همین دو کلمه عمل کند و آن را ترویج نماید، دیگر به چیزی نیاز نداریم.