1

توزیع یک نماد سیاسی-اجتماعی توسط عوامل “ایران برگر” میان دانشجویان!

سینماژورنال: عوامل “ایران برگر” تازه ترین ساخته سینمایی مسعود جعفری جوزانی برخلاف رویه معمول و البته کلیشه شده نمایش فیلم در فرهنگسراها و برگزاری نشست نقدوبررسی، روشی تازه را برای معرفی محصول خود درنظر گرفته اند.

به گزارش سینماژورنال این روش عبارتست از نمایش فیلم برای دانشجویان علاقمند به سینما و سپس نشست گپ و گفت صمیمانه و گاه کاملا انتقادی با دانشجویان؛ نشستهایی که بواسطه درونمایه های سیاسی-اجتماعی “ایران برگر” با اقبال دانشجویان هم مواجه شده است.

در یکی از تازه ترین نشستهای دانشجویی “ایران برگر” که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد در کنار گپ و گفت دانشجویان با عوامل فیلم، یک هدیه ویژه هم به مخاطبان اهدا شد!

یک شاخه گندم؛ هدیه به مخاطبان

این هدیه ویژه چیزی نبود جز یک شاخه گندم که نه فقط به تک تک حاضران در سالن اهدا شد که تهیه کننده، کارگردان و نویسنده “ایران برگر” نیز هر کدام با در دست داشتن یک شاخه از این گیاه مرتبط با حلقه حیات بشری روی سن رفتند.

انتخاب چنین هدیه ای برای مخاطبان البته که ذهن را به سمت وجه نمادین گندم هم می برد؛ همان وجهی که سالها پیش از این در ترانه ای از یکی از ترانه سرایان سفرکرده و با آهنگسازی واروژان مجالی را فراهم کرد برای کمک به حرکتهای ضدرژیم شاهنشاهی.

آینده، آینده گندمه

به گزارش سینماژورنال با این حال دست اندرکاران “ایران برگر” هدف خود از اهدای شاخه گندم را توجه به بخشی از دیالوگهای کاراکتر “معلم” فیلم که محمدرضا هدایتی نقش اش را بازی میکنند دانستند.

دیالوگی با این مضمون که “آینده، آینده گندمه، جوون کار میخواد و …” و البته هدف از بیان آن این بود که درگیریهای منفعت طلبانه را باید کنار گذاشت و کمک کرد به ارتقای رونق اقتصادی جامعه!