1

توزیع کتاب بزرگداشت و کاتالوگ حلقوی جشنواره در میان مهمانان خاص؟!+عکس

سینماژورنال: در تمام روزهای پیش از برگزاری جشنواره بودند برخی از رسانه ها که از عدم لزوم تولید کتاب، کاتالوگ و بولتنهای کاغذی برای جشنواره گفتند.

به گزارش سینماژورنال این رسانه ها بر این امر تأکید داشتند که با راه اندازی یک اپلیکیشن جامع ارتباطی می توان تمامی اطلاعات مرتبط با جشنواره را به صورت آنلاین در اختیار مخاطب قرار داد.

دبیر جشنواره نیز در برهه ای از این پیشنهاد استقبال کرد بخصوص که آن را گامی در جهت تعدیل هزینه ها می دانست اما از جایی به بعد علیرغم راه اندازی اپلیکیشن ارتباطی، باز هم پای لابیهای متعدد وسط آمد و یک بار دیگر یک سری چهره تکراری که در همه سالهای اخیر آبشخور مالی خوبی از برگزاری جشنواره های دولتی داشته اند کار تولید کتاب، کاتالوگ و بولتن را دست گرفتند.

با این حال اتفاق عجیبی که امسال افتاد این بود که در مدت جشنواره نه کتاب بزرگداشتها در میان مخاطبان جشنواره توزیع شد و نه کاتالوگی که امسال به صورت حلقوی(!) و در شکل و شمایل سی.دی تولید شده بود.

توزیع در میان مهمانان خاص

این اقدام با نقد بسیاری از فعالان رسانه ای مواجه شده و “ایسنا” در این باره نوشت: برخلاف دوره های گذشته کاتالوگ جشنواره که معمولا در روزهای اول برای استفاده اهالی رسانه و آگاهی آنها از جزییات آثار توزیع می شد با گذشت نه روز هنوز عرضه نشده است.

این خبرگزاری ادامه داد: گفته می شود با توجه به هزینه زیادی که صرف تولید آن شده است تنها به مهمانان خاص اختصاص خواهد داشت! چهار کتاب منتشر شده برای بزرگداشتها هم هنوز توزیع نشده است.

مسیری برای کمک به جشنواره یا کانالی برای ارتزاق چهره های ثابت

به گزارش سینماژورنال با اتفاق روی داده یک بار دیگر این ظن به ذهن خطور می کند که آیا تولیدات چنین مطبوعه هایی بیشتر از آن که کانالی برای قرار دادن اطلاعات جشنواره در اختیار مخاطبان باشد روشی است برای توزیع بخشی از بودجه جشنواره در میان چهره های ثابتی که از جشنواره ای به جشنواره دیگر می روند تا به بهانه کتاب، کاتالوگ و بولتن ارتزاق کنند؟

چهره هایی که علیرغم شعارهایی که مرتب در اهمیت تولید چنین مطبوعه هایی و نقش آنها در کمک به جشنواره می دهند حتی یک بار نشده که با بودجه شخصی شان حتی یک بولتن 8 صفحه ای تولید کنند.

در سالهای اخیر هم هزینه های چاپ آن قدر بالا رفته که چنین تولیداتی عمدتا در تیراژ محدود منتشر می شود و احتمالا به جز قرارگیری در آرشیو شخصی متصدی انتشار و توزیع در میان دوستان و آشنایان، نسخی از آن نیز در موزه ها توزیع می شود و به بیان بهتر مخاطبی که در دریافت بودجه، هدف اصلی تولید کتاب و کاتالوگ قلمداد می شود، نفعی از آن نمی برد.

کاتالوگ حلقوی جشنواره که فقط همین تصویر از آن منتشر شده و خودش به دست اهالی رسانه نرسیده
کاتالوگ حلقوی جشنواره که فقط همین تصویر از آن منتشر شده و خودش به دست اهالی رسانه نرسیده