1

توجیه کارگردان “هزارتو” در چرایی پر کردن فیلمش با خیانت‌های متعدد⇐از مديران بالادستی بگير تا راننده تاكسي و راننده اتوبوس و بقال و حتی خود من و شما، همه براي بقاي زندگي و ادامه داشتن زندگي، به دروغ و كارهاي غيراخلاقي پناه برده‌ایم!!

سینماروزان: “هزارتو” از جمله فیلمهای روی پرده است که بخاطر بالا بودن حجم خیانت‌های زناشویی در متن مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری آن را نه فیلمی تر و تازه بلکه یادآور آثاری دانسته‌اند که در دولت دوم احمدی‌نژاد تولید شدند و بخصوص محصولاتی که در جشنواره سی‌ام فجر رونمایی شدند و البته بعدتر توسط حوزه تحریم شدند.

“هزارتو” را سپهر سیفی آقازاده مریم شفیعی مدیر کانون ایران نوین تهیه کرده و اینکه چنین کانونی بشود حامی تولید فیلمی با مضمون تکراری پرسش برانگیز شده.

امیرحسین ترابی کارگردان “هزارتو” در توجیه حجم بالای خیانت در فیلمش به “اعتماد” گفت: خانواده قصه ما جامعه كوچك است كه دور و اطراف ماست. جامعه‌اي كه عدم صداقت و دروغ در آن بيداد مي‌كند. از مديران بالادستی بگير تا راننده تاكسي و راننده اتوبوس و بقال و حتی خود من و خود شما همه مجبور شده‌ايم براي بقاي زندگي و ادامه داشتن زندگي آن به دروغ و كارهاي غيراخلاقي پناه ببريم. بي‌شك پيرامون همه ما يك چنين خانواده‌هايي وجود دارد. يكسري بنا به دلايلي حرفي نمي‌زنند و پرده‌اي روي كردارشان كشيده‌اند و ما متوجه نمي‌شويم و يكسري هم مثل خانواده فيلم ما پرده از روي مشكلات اخلاقي‌شان برداشته مي‌شود. شك ندارم آنهايي كه پرده روي مشكلات خود كشيدند روزي برملا مي‌شوند ولي عملا تركش‌هاي چنين اتفاقي كه به اطرافيان اصابت مي‌كند سخت و ناگوار است.