1

توجیه در چرایی انفعال؟! ⇐مجری مناظرات انتخاباتی: هرچه کمتر سوت بزنیم، بازی روان‌تر پیش می‌رود

سینماروزان/مهدی موسوی‌تبار: انتخاب مجدد مرتضی حیدری به‌عنوان مجری مناظرات انتخاباتی۱۴۰۰، گمانه‌هایی را شکل داده درباره انفعال دوباره این مناظرات.

به گزارش سینماروزان البته حیدری این انفعال را قبول ندارد و با تشبیه کردن اجرا به داوری، مدعی شده هر چه کمتر سوت بزند، بیشتر به نفع مناظره است!

حیدری با رد این فرضیه که به دلیل رد صلاحیت بخش عمده‌ای از نامزدها، حجم چالش در مناظرات پایین خواهد آمد به روزنامه فرهیختگان اظهار داشت: تردید ندارم که مناظراتی بسیار دیدنی خواهیم داشت. قطعا مناظرات چالشی خواهد شد و مطمئنم مناظره‌های دیدنی‌ای خواهیم داشت.

مرتضی حیدری درباره انفعال مجریان رسانه ملی در مناظرات مهم گفت: شاید اگر این‌طور بگویم، بهتر نقش مجری در مناظرات را درک کنید؛ شما یک مسابقه فوتبال را که تماشا می‌کنید، هرچقدر حضور داور کمرنگ‌تر باشد و سوت کمتری بزند، نشان‌دهنده این است که بازی طبق قواعد و خیلی روان‌تر پیش می‌رود، اما هرچقدر داور مداخلات بیشتری کند و تذکر بدهد، به‌معنای این است که درحال هدایت بازی بر اساس قواعد فوتبال است.

حیدری ادامه داد: مفهوم مناظره کاملا مشخص است و قرار نیست که ما یک مصاحبه کات به کات و پشت سرهم داشته باشیم. درواقع قرار است چالش داشته باشیم، منتها با رعایت قواعد و مقررات. بنابراین مجری مثل داور مسابقه فوتبال است که زمین مسابقه طراحی شده و قواعد این مسابقه هم نوشته شده است و داور، زمان و صحنه‌های این مسابقه را با قواعد و قوانین انطباق می‌دهد. هر جایی که حفظ قواعد و مقررات باشد اجازه می‌دهد کار پیش برود و هرجایی که افراد خلاف قوانین رفتار کنند، جلوی کار را می‌گیرد.

حیدری از برنامه‌هایش برای نگارش کتاب در زمینه شیوه اجرا، چنین گفت: اگر بخواهم کتابی بنویسم، علاقه‌مندم درمورد شیوه اجرا و ساخت گفت‌وگوی ویژه خبری بنویسم که البته بخش‌هایی از آن را هم آماده کرده‌ام. بعد از اینکه این کتاب تمام شد، در ذهنم هست که برای مناظرات ریاست‌جمهوری هم بنویسم.