۲۳۰۹۱۳۹۸

تهیه کننده “روزگار جوانی” هم از خجالت “ستایش” درآمد و هم از خجالت “ترور خاموش”!

اصغر+توسلی

سینماروزان: بازپخش مجموعه هایی نظیر “روزگار جوانی” از شبکه آیفیلم همزمان با روی آنتن رفتن سریالهایی مانند “ستایش۳” و “ترور خاموش” فرصتی مناسب را فراهم کرده تا عیار کارهای قدیمی نسبت به کارهای جدید سنجیده شود.

اصغر توسلی تهیه کننده “روزگار جوانی” و “مزد ترس” با اشاره به افت کیفی سریال سازی به “جام جم” گفت: تهیه کننده است که به کار تفکر میدهد و موجب میشود کار بهتر پیش میرود. در دو دهه قبل این مقوله خیلی درستتر بود. یادم نمیرود که “مزد ترس” را با دوربین ۱۶میلیمتری ساختیم چون ویدیو هنوز نبود.

توسلی ادامه داد: “مزد ترس” با آن شرایط تولید و امکانات را بگذارید کنار “ترور خاموش” که این روزها روی آنتن است تا متوجه شوید که چقدر متفاوت هستند!!

این تهیه کننده با نقد ملودرام سازی سالهای اخیر گفت: اصلا “خانه سبز” را کنار “ستایش” بگذارید. اصلا قابل مقایسه نیستند. نه فقط در قصه بلکه در بازیها و صحنه آرایی و همه چیزهای دیگر.

اصفر توسلی خاطرنشان ساخت: با امکانات سی چهل سال پیش کلی سریال تاثیرگذار ساخته شد چون قواعد رعایت میشد. در همان “روزگار جوانی” قواعد داستان نویسی درست رعایت شده بود و بازیگرها بازی زائد نداشتند. در آن دوران برنامه سازی و سریال سازی طبق چارچوب و قانون رسانه انجام میشد ولی حالا…

image_print
تاريخ انتشار: پنج‌شنبه 17 اکتبر 2019 - 10:03

بعدش؟

مطالب مرتبط

یک نظر برای مطلب "تهیه کننده “روزگار جوانی” هم از خجالت “ستایش” درآمد و هم از خجالت “ترور خاموش”!"

  1. رضا گفت:

    ایشان در آن سالها علاوه برکار تهیه کنندگی و کارگردانی در تلویزیون مجری گری هم می کردند و مجری خوبی نبودند در برنامه جنگ هنر هفته بعد از آقای فرخ نعمتی ایشان مجری بودند ولی تفاوت اجرای ایشان با آقای فرخ نعمتی که بیان وصدای خوبی داشتند زیاد بود . یک نقصی که آن سالها در اجرا یشان وجود داشت نگاه مرتب به نوشته و بسیار مصنوعی اجرا می کردند. در مورد اینکه آن زمان ویدئو وجود نداشت شاید منظورشان دوربین دیجیتال باشد زیرا آن زمان سریال خانه سبز آینه امیرکبیر روزگارجوانی واکثر سریالها یی که صحنه های داخلی زیاد داشتند با ویدئو ضبط مغناطیسی می شد . ولی بعضی سریالها که تصاویرزیاد خارجی (بیرونی)داشتند با دوربین فیلمبرداری واکثرا در قطع شانزده میلیمتری گرفته میشد.در حقیقت این قطع شانزده از قبل از انقلاب در تلویزیون رایج بود بعدها سریالهای پر خرج مثل امام علی و مختارنامه و مردان آنجلس یوسف پیامبر و… برای کیفیت بهتر در قطع سی و پنج گرفته شدند. حالا هم که همه سریالها وفیلمها دیجیتا ل گرفته می شوند درضمن سریال مزد ترس وخیلی از سریالهای ایشان هم کارهای بی ارزشی بودند.

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code