1

تهیه‌کننده “کفشهایم کو” بدون اشاره به حمایت فارابی⇐ این فیلم محصول کامل بخش خصوصی است

سینماژورنال: علی قائم مقامی مدیرتولید باسابقه سینمای ایران که سال گذشته اولین تجربه تهیه کنندگی خود را با کیومرث پوراحمد در “کفشهایم کو؟” انجام داد اخیرا با حضور در “هفت” توضیحاتی را داد درباره وضعیت اکران این فیلم و البته چگونگی تولید آن.

به گزارش سینماژورنال علی قائم مقامی با انتقاد از قانون جدید شورای صنفی نمایش در محدود کردن مدت زمان اکران فیلم‌ها و وضعیت سالن‌ها تعلق گرفته به این فیلم، گفت: آئین نامه محدودیت اکران 10 هفته‌ای درباره فیلم‌هایی مثل فیلم من که کاملا محصول بخش خصوصی است، نباید لحاظ شود. ما به 2 سینما با تعداد هفته‌ بیشتر مثلا 15 هفته راضی‌ایم.

این تهیه کننده در اظهارنظری تعجب برانگیز مهم ترین علت عدم فروش آخرین ساخته کیومرث پوراحمد را اضافه شدن یک فیلم به اکران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته دانست و افزود: امسال یک فیلم بیشتر در ایام نوروزی اکران شد. لذا به فیلم «کفشهایم کو؟» سینمای کمی تعلق گرفت. وقتی اعتراض می‌کنیم به ما مجوز اکران داده‌اید، اما سالن ما کم است می‌گویند، نمی توانیم سینماداران را اجبار کنیم یک فیلم را اکران کنند؟!اوضاع اکران ما به لحاظ کمیت سانس فرق زیادی با هنروتجربه نداشت.

وی با اشاره به وضعیت سانسهای فیلمش ادامه داد: در تعطیلات نوروز سینمایی در میدان انقلاب فیلم ما را فقط در سانس 10 صبح نشان می داد. من از شما می‌پرسم در تعطیلات نوروز چه کسی پیدا می‌شود ساعت 10 صبح فیلم ببیند؟ اگر بن هور هم به نمایش در می‌آمد، نمی‌توانست فروش خوبی داشته باشد.

قائم مقامی که شنیده هایی درباره حمایت بنیاد سینمایی فارابی در تولید فیلم “کفشهایم کو؟”یش وجود دارد درباره روند جذب سرمایه برای این فیلم گفت: این فیلم محصول کامل بخش خصوصی است. سرمایه آن هم توسط من و کیومرث پوراحمد جور شد. پوراحمد بعد از بیشتر از سه دهه فیلمنامه نویسی و کارگردانی پس انداز خود را صرف تولید این فیلم کرد. این تهیه کننده ادامه داد: این را هم بگویم که هیچ نهاد خاصی برای تولید این فیلم به ما پول نداد.

به گزارش سینماژورنال اینکه تهیه کننده ای با حمایت فارابی فیلم تولید کند و از آن طرف محصول خود را اثری متعلق به بخش خصوصی بداند هم از آن عجایبی است که احتمالا فقط در سینمای ایران می توان سراغ گرفت.

علی قائم مقامی(راست) در کنار علیرضا زرین دست و کیومرث پوراحمد
علی قائم مقامی(راست) در کنار علیرضا زرین دست و کیومرث پوراحمد