1

تهیه‌کننده «قاتل اهلی» در یادداشتی شش بندی خطاب به رییس شورای شهر متذکر شد⇐به‌جای گرفتن سینماهای ارگانهای دیگر به فکر واگذاری پردیسهای شهرداری به بخش خصوصی باشید/فکری بکنید برای حذف ۵ درصد عوارضی که شهرداری از بلیت سینماها می‌گیرد/چرا استفاده از فضای تبلیغی شهری فقط شامل فیلمهایی شده دارای ارتباطات خاص؟/چرا فعالیتهای شهرداری در اموری مانند برگزاری جشنواره و تولید فیلم نمره منفی داشته است؟

سینماروزان: بازدید محسن هاشمی از پردیس آزادی در روز سینما و درخواست رییس شورای شهر از ارگانهای انقلابی برای واگذاری سینماهایشان به شهرداری با واکنش منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما مواجه شده است.

به گزارش سینماروزان لشکری قوچانی که تهیه آثاری همچون «خط ویژه»، «عصر یخبندان»، «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» را برعهده داشته است و یک فیلم آماده اکران به نام «قاتل اهلی» را هم دارد با نگارش یادداشتی 6بندی به صراحت از این گفته که واگذاری سینما از یک نهاد وابسته به منابع به عمومی به یک نهاد وابسته دیگر روندی صحیح نیست و به جایش شهرداری باید به فکر این باشد که سینماهای خودش را هم برای رونق بیشتر به بخش خصوصی واگذار کند.

متن یادداشت منصور لشکری قوچانی را بخوانید:

 محسن هاشمى در بازديد از سينما آزادى مطالبى بيان كردند كه متاسفأنه چنان که باید كارشناسى نيست و نگرانم كه خداى ناكرده بر این اساس تصميم گيرى سياسى-جناحى در خصوص سينما و كالاهاى فرهنگى صورت گیرد و البته همین بزنگاههاست که داشتن مشاور فرهنگی كمك ميكند تا اصلاح طلبان، اشتباهات اصولگرايان را در زمينه فرهنگ نداشته باشند.

پاركينگ براى پردیس سينمایی آزادى امرى ضرورى است، راه اندازى فروشگاههاى مجتمع به رونق پردیس آزادى كمك ميكند ولى گرفتن سينماها از حوزه هنرى و دادن به شهردارى تصميم  صحيحى نيست!

چرا؟

  اول. شهردارى كلى فرهنگسرا دارد كه از آنها استفاده بهينه نميكند و بهتر است كه مديريت هر فرهنگسرا جداگانه به بخش خصوصى واگذار شود.

دوم. پنج درصد پول بليط سينما به عنوان عوارض و جلوتر از صاحب سينما و تهيه كننده به حساب شهردارى واريز ميشود و گرفتن ماليات و عوارض از كالاى فرهنگى اشتباه است.

سوم. به جز فرهنگسراها، شهردارى در سينمادارى هم موفق نبوده است چون تخصص شهردارى سینماداری نيست و بهتر است مديريت سینماهای شهرداری و از جمله پردیس ملت و… به بخش خصوصى واگذار شود.

چهارم. فعاليتهاى شهردارى در امور فرهنگی (جشنواره-تهيه فيلم و… )، نسبت به هزينه انجام شده نمره منفى داشته است.

پنجم. شهردارى به اطلاع رسانى فيلمها هم كمك  مشهودى نميكند و اگر به فيلمى كمك كرده است، نه براى انقلاب و نه براى فرهنگ كه متأسفانه بدليل ارتباطات خاص افراد بوده است؛ با يك بررسى كوچك متوجه  صحت اين مطلب مي‌شويد.

ششم. به نظرم به تخصص بها بدهيم و اگر بناست سينما در اختيار بخش خصوصى نباشد، با عرض پوزش، مطابق قانون، حوزه هنرى بر شهردارى مقدم است. شهردارى در حيف و ميل كردن بودجه فرهنگى، در اهالى فرهنگ مشهورتر است ولی بدون شک موازى كارى حوزه هنرى با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى هم  صحيح نيست و بايستى برایش چاره انديشى كرد…