1

تهیه‌کننده سینما و دبیر جشنواره فیلم شهر؛ در کنار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در سوئیس؟!+عکس

سینماژورنال: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران این روزها در لوزان سوئیس به سر می‌برد و پیگیری اخبار این مذاکرات به موضوعی جدی برای ایرانیان بدل شده است.

به گزارش سینماژورنال همین جدیت باعث شده که در شبکه های اجتماعی هم گروههای فراوانی با محوریت خبررسانی در این باره راه اندازی شوند.

برای اهالی سینما اما این جدیت زمانی دوچندان می شود که بدانند سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر نیز در کنار تیم مذاکره کننده هسته ای در سوئیس حضور دارد.

در گزارشهای تصویری که خبرگزاریهای مختلف از حضور و فعالیت تیم مذاکره کننده هسته ای در لوزان ارائه کرده اند تصویر فردی دیده می شود که به شدت شبیه به سیاوش حقیقی است.

به گزارش سینماژورنال در یکی از این تصاویر این فرد را دوربین به دست در حال تصویربرداری از ورود هیات ایرانی به لوزان می بینیم. در این تصویر عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در مرکزیت قرار گرفته و فرد شبیه به حقیقی در پشت سرش.

سیاوش حقیقی
سیاوش حقیقی؟(نفر دوم از سمت راست)/برای وضوح، کلیک چپ کنید

همراهی برای پوشش تصویری مذاکرات؟!

اگر این فرض درست باشد و فرد موردنظر سیاوش حقیقی باشد احتمالا تیم مذاکره کننده وی را برای پوشش تصویری این سفر همراه کرده اند.

با توجه به سوابق تهیه کنندگی حقیقی و البته تجربیاتش در عکاسی این حضور رنگ جدی تری هم به خود می گیرد؛ شاید بناست در آینده نزدیک اثری مستند از این اتفاق به عنوان ماجرایی تاریخ ساز عرضه شود و حقیقی به منظور ساخت این مستند در حال تصویربرداری است.

بعد از “تابستان طولانی”…

به گزارش سینماژورنال “تابستان طولانی” آخرین درام بلندی است که حقیقی تهیه کنندگی آن را برعهده داشت است؛ فیلمی که تقریبا در تمامی جشنواره های یکی دو سال اخیر از جشنواره فیلم کودک تا جشنواره مقاومت، عمار و فجر حضور داشت.

حقیقی سال قبل به دنبال تولید پروژه ای به نام “آبادان برزیلته” بود که البته هنوز به نتیجه نرسیده است.

از انجمن سینمای جوان تا گرایش به آقامحسن…

سیاوش حقیقی دوره فیلمسازی را در انجمن سینمای جوانان ایران گذراند و پس از عکاسی در فیلم های سینمایی، وارد عرصه تهیه کنندگی شد.

به گزارش سینماژورنال وی مدیریت امور رسانه ای جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، مدیریت اجرایی دومین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، معاونت تبلیغات و ارتباطات جشنواره فیلم کوثر، معاونت تبلیغات و ارتباطات جشنواره فیلم مقاومت، مدیریت بخش مستندسازی دو دوره جشنواره فیلم فجر و مدیریت بخش مستند نخستین جشنواره فیلم یاس را در کارنامه دارد.

سیاوش حقیقی در کنار فعالیتهای سینمایی از دیرباز گرایشات سیاسی خاص خود را هم داشته است و همچنان اولین پیوند وبلاگ شخصی اش به سایت محسن رضایی لینک می شود.