1

تهیه‌کننده «ایتالیا ایتالیا» در واکنش به شایعات مربوط به حذف عنقریب این فیلم از گروه استقلال⇐با حفظ کف فروش تا ۳ هفته دیگر باید روی پرده باشیم/امیدوارم حق قانونی ما ضایع نشود وگرنه…

سینماروزان: پرسشهای مرتبط با خالی نگه داشتن سرگروه استقلال برای روی پرده فرستادن فیلمی به نام «آینه بغل» که خیلی زود پروانه نمایش گرفت در شرایطی که انبوهی از فیلمها پشت خط اکران مانده‌اند همچنان ادامه دارد و  علیرغم انتقادات سینماگران مختلف از این روند، شورای صنفی نمایش هنوز به طور رسمی فیلم بعدی این گروه را اعلام نکرده است.

به گزارش سینماروزان فیلم فعلی گروه استقلال «ایتالیا ایتالیا» است که تا اینجا فروش مطلوبی هم داشته است اما به تازگی شایعاتی منتشر شده درباره حذف عنقریب این فیلم از چرخه اکران برای فرستادن یک فیلم لایی روی پرده و در نهایت اکران «آینه بغل»!

مهدی صباغ‌زاده که علاوه بر تهیه کنندگی «ایتالیا…» پخش این فیلم را هم از طریق موسسه متبوعش نیمروزفیلم برعهده دارد با ردّ شایعات مربوط به حذف فیلمش از چرخه اکران بر حق قانونی فیلمش مبنی بر ادامه اکران تا 3 هفته دیگر تأکید کرد.

صباغ زاده به سینماروزان گفت: قرارداد اکران «ایتالیا…» تا 7 هفته با حفظ کف فروش در شورا ثبت شده و قاعدتا شورای صنفی نمایش هم به این قرارداد پای‌بند است. فیلم ما بعد از گذشت 4 هفته از اکران می‌تواند با حفظ کف فروش تا 3 هفته دیگر روی پرده باشد. واقعیت هم حفظ کف فروش است یعنی با حفظ کف فروش تا 3هفته دیگر می توانیم روی پرده باشیم.

این سینماگر قدیمی درباره شایعات مبنی بر جایگزینی «ایتالیا…» با فیلمی دیگر از همین هفته بیان داشت: ابدا چنین شایعاتی محلی از اعراب ندارند. حکم، قراردادی است که در شورای صنفی نمایش ثبت شده و شورا هم نشان داده به این قراردادها پای بند است. هر فیلم دیگری هم که علاقه دارد به اکران، باید منطبق با قراردادهای منعقده رفتار کند. امیدوارم حق قانونی ما ضایع نشود وگرنه حرفهای بسیاری برای گفتن دارم!

مهدی صباغ زاده با اشاره به اقبال مخاطبان به «ایتالیا…» در روزهای اخیر اظهار داشت: خوشبختانه اغلب آنها که فیلم را دیده اند دوستش داشته اند. در میان فیلمهای پرمخاطبی که روی پرده هستند «ایتالیا…» به عنوان فیلمی سالم و سرحال معرفی شده است و همین است که کمترین بازخورد منفی نسبت به فیلم وجود ندارد و اغلب مخاطبان در فضای مجازی یا برخوردهای بیرونی از حس مثبت خود نسبت به فیلم گفته اند.