1

تهیه‌کننده “اخراجیها” ردصلاحیت شد/بازیگر “معراجیها” تأیید صلاحیت+گفته‌های بازیگر تأیید صلاحیت شده درباره دلایلش برای ورود به مجلس+فهرستی از تمام سینماگرانی که برای ورود به مجلس تلاش کردند؛ از کارگردان “بلبل مزرعه” گرفته تا سازندگان “عروس” و “قلاده‌های طلا”

سینماژورنال: محمود عزیزی بازیگری که بیش از هر چیز به واسطه ایفای نقش مکمل کمدی “لیلی با من است” می شناسیمش و حبیب کاسه‌ساز تهيه كننده “اخراجیها” از جمله چهره هاي آشناي سينما بودند که برای ورود به انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

به گزارش سینماژورنال در این بین صلاحیت تهیه‌کننده “اخراجیها”  احراز نشد اما بازیگر “لیلی با من است” با تأیید صلاحیت می‌تواند به زودی تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کند.

تحقق حقوق قانونی شهروندان در همه شاخه ها

محمود عزیزی که امسال هم با “بادیگارد” به جشنواره فجر می‌آید در گفتگو با سینماژورنال درباره اصلی‌ترین دلیلش برای حضور در مجلس بیان داشت: اصلی ترین برنامه ام که برنامه ای کلی هم هست در چارچوب تحقق حقوق قانونی همه شهروندان فارغ از دسته بندی های موسوم است یعنی باید تلاش كرد برای تحقق حقوق شهروندان در همه شاخه ها.

این بازیگر درباره برنامه ویژه اش برای هنرمندان ایران که خود نیز یکی از آنهاست بیان داشت: مشکل اصلی جامعه هنری ما این است که هنوز که هنوز است جایگاه آنها از نظر قانونی مشخص نشده است. ما اگر بتوانیم در قانون جایگاه هنر و هنرمند را به رسمیت بشناسیم در آن صورت است که بسیاری از مشکلات صنفی هنرمندان هم حل خواهد شد و هنرمندان برای حل مشکلات خود ناچار به پناه بردن به دسته بندی های سیاسی نخواهند شد.

وی ادامه داد: اگر می بینید این روزها بسیاری از هنرمندان به لحاظ داشتن یک بیمه حداقلی هم در تنگنا هستند فقط به دلیل آن است که قوانین ما نسبت به جامعه هنری وضعیت روشنی نداشته است. شخصا سعی خواهم کرد در صورت ورود به مجلس برای شفاف سازی قوانین مربوط به جامعه هنری تلاش کننم.

محمود عزیزی در حال ثبت نام برای انتخابات
محمود عزیزی در حال ثبت نام برای انتخابات

فعلا که به صورت مستقل و بدون وابستگی سیاسی فعالیت می کنیم

بازیگر سریالهایی چون “ستایش” و “معراجیها” که بازی در یک اثر سیاسي به نام “قلاده های طلا” را هم در کارنامه دارد در پاسخ به این سوال که آیا از طرف حزب سیاسی خاصی به مجلس خواهد رفت به سینماژورنال گفت: فعلا که به صورت مستقل ثبت نام کرده ام و صلاحیتم تأیید شده است. سعي مي كنم  که به صورت مستقل به مجلس بروم یا اگر هم بناست نماینده طیفی باشم نماینده هنرمندان مستقل باشم.

این چهره صحبت درباره جزییات برنامه هایش برای ورود به مجلس را به زمان آغاز تبلیغات رسمی نمایندگان مجلس موکول کرد و گفت: شرح تفصیلی برنامه هایم برای تحقق جایگاه قانونی هنرمندان را در زمان آغاز تبلیغات اعلام خواهم کرد.

تمام سینماگران مهمی که برای ورود به مجلس تلاش کردند

به گزارش سینماژورنال محمود عزیزی سلدوز اگر بتواند رأی آورده و به مجلس برود اولین نماینده جامعه سینمایی و به مصداق کلی تری هنر در مجلس نخواهد بود چرا که نیم قرن پیش از این مجید محسنی کارگردانی که به ساخت فیلمهای روستایي شهره بود اولین سینماگری بود که به مجلس شوراي ملي راه یافت.

مجید محسنی که به خاطر ساخت آثاری چون “بلبل مزرعه”، “لات جوانمرد” و “آهنگ دهکده” شناخته می‌شد به عنوان نماینده منطقه دماوند که زادگاهش هم آنجا بود به مجلس پیش از انقلاب راه یافت.

بهروز افخمی کارگردانی که این روزها او را به عنوان مجری “هفت” می بینیم دیگر سینماگر  ایرانی است که به مجلس راه یافته است. افخمی که او را به خاطر کارگردانی آثاری چون “شوکران، “عروس” و “سن پطرزبورگ” و البته تجربه های ناموفقی چون “فرزند صبح” و “روباه” می شناسیم سینماگری بود که بعنوان نماینده  اصلاح طلب وارد مجلس ششم شورای اسلامی شد و البته نتوانست از این عنوان براي بهبود وضعیت جامعه هنری استفاده کند.

او در ميانه نمايندگي، مجلس را تقریبا رها كرد و به ساخت “گاو خوني” پرداخت و در زمانهاي خضور در مجلس هم آن طوري كه خودش مي گفت به كشيدن كاريكاتور و طراحي روي كاغذهاي دم دست براي گذران وقت مي پرداخت!!!

افخمي اگرچه با نامزدي  از سوي جبهه مشاركت به مجلس راه يافته بود اما در تحصن انتهاي فصل اين مجلس پرحاشیه كه همه نماينده هاي شاخص مشاركتي شركت داشتند حضور نيافت.

ابوالقاسم طالبی کارگردان “قلاده های طلا” و “یتیم خانه ایران” و حسين فرخي بازيگر و كارگردان تئاتر كه يك فيلم سينمايي به نام “يحيي” را در كارنامه ي خود دارد پيش از اين  و در انتخابات مجلس پنجم قصد ورود به مجلس و نمايندگي از حوزه هاي از حوزه هاي لنجان اصفهان  و تهران را داشتند كه صلاحيت هر دو به تاييد شوراي نگهبان نيز رسيده بود.