1

تهدید به شکایت قضایی از شورای اکران جواب داد⇐داریوش باباییان: ارشاد به این نتیجه رسید که حق با ماست/به تعداد سالنهای «حقه‌باز دم‌دراز» افزوده خواهد شد

سینماروزان: هفته گذشته و بعد از تصمیم گیری شورای صنفی نمایش مبنی بر حذف فیلم کودک «حقه باز دم دراز» از سبد اکران و جایگزینی «ثبت با سند برابر است» داریوش باباییان تهیه کننده «حقه باز…» در گفتگو با سینماروزان با اشاره به اینکه کف فروش فیلمش نیفتاده از تخلف صورت گرفته مبنی بر حذف فیلم صحبت کرد.

به گزارش سینماروزان باباییان در آن گفتگو بر این امر هم تأکید کرد که مصرانه به دنبال آن است که این تخلف را از طریق دادسرای فرهنگ و رسانه مورد پیگیری قضایی قرار دهد.(اینجا را بخوانید)

گویا همین هشدار برای شکایت باعث شد که مشکل «حقه باز…» از سوی ارشاد حل شود و حالا داریوش باباییان به «ایلنا» گفته که ارشاد موافقت کرده که فیلم اکرانش ادامه داشته باشد.

داریوش باباییان با اشاره به آخرین وضعیت اکران «حقه باز…» گفت: کف فروش فیلم ما بالا بود اما شورای صنفی نمایش به اشتباه به گونه‌ای محاسبه کرده بود که انگار کف فروش فیلم پایین آمده لذا تصمیم گرفته بود این فیلم از اکران خارج شود.

وی ادامه داد: به دنبال این مسأله ما اعتراض و شکایت خود را مطرح کردیم و  با همکاری سازمان سینمایی و وزارت ارشاد جلسه‌ای با حضور من، ابراهیم داروغه‌زاده، منوچهر شاهسواری، سیدضیاء هاشمی و محمدرضا فرجی برگزار شد و در انتها به این نتیجه رسیدیم که حق با ما بوده است.

باباییان تأکید کرد: قرار شد نه تنها این فیلم از اکران برداشته نشود بلکه چند سالن سینما به سالن‌های نمایش دهنده‌اش اضافه شده و اکران آن با وجود آنکه فیلم‌های جدیدی به چرخه اکران اضافه شده‌اند، همچنان ادامه پیدا کند.