1

در کمال شگفتی کارگردان “رستاخیز” به موردی تن داد که همیشه خط قرمزش بود!

سینماژورنال: در حالی که درویش در نخستین گفتگوی خود بعد از توقیف “رستاخیز”  از این گفته بود که به کار بردن لفظ تعویق برای جلوگیری از اکران فیلمش درست نیست و عملا اکران متوقف شده دو روز بعد از آن گفتگو، در دلنوشته ای به گلایه از دولت پرداخته که در معامله ای سیاسی، “رستاخیز” را از سینماها پایین کشیده است.

به گزارش سینماژورنال درویش نه فقط دلنوشته خود را با “انا لله و اناالیه راجعون” که آیه ای است که در مناسک عزاداری به کار می برد آغاز کرده بلکه در انتهای دلنوشته نیز خود را جانباز و برادر دو شهید قلمداد کرده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که وی پیش از این یک بار در برنامه “هفت” و یک بار در “شب شیشه ای” از اینکه او را برادر شهید نامیدند عصبی شده بود چون دلش نمی خواست گمان کنند او از امتیاز برادرانش استفاده می کند و اين قضيه را به درستي نوعي استفاده ابزاري از شهدا ميدانست و همواره طوری رفتار مي كرد که ذکر نامش با این نسبت خانوادگی خط قرمز به نظر آید.

 سینماژورنال متن دلنوشته درویش را ارائه می دهد:

«انالله و اناالیه راجعون

در آستانه‌ی عید سعید فطر، به دستور دولت تدبیر و امید! در معامله‌ای کاملاً سیاسی، در برابر جهل و بی‌اخلاقی، پژواک ندای حسین (ع)؛ رستاخیز را از اکران سینماهای کشور پایین کشید… ‌

…به قضاوت تاریخ، پرچم حسین ع با ندای مراجع عالیقدر، افراشته خواهد ماند.

احمدرضا درویش

نویسنده/کارگردان

جانباز و برادر دو شهید»