1

تناقض آشکار میان گفته‌های سخنگو و رییس شورای صنفی نمایش در باب ماجرای سوءتفاهم‌برانگیز اکران قریب‌الوقوع «آینه بغل» در گروه استقلال⇔سخنگو: قراردادی برای اکران در گروه استقلال ارسال نشده/رییس شورا: قرارداد فیلم بعدی استقلال، ثبت شده!/بچگانه است که بگوییم زدوبندهای پشت پرده برای اکران وجود ندارد

سینماروزان: حواشی خالی نگه داشتن پرسش برانگیز گروه سینمایی استقلال برای روی پرده فرستادن فیلمی به نام «آینه بغل» که دو ماه هم از صدور پروانه نمایشش نگذشته همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماروزان بعد از طرح این ادعای سخنگوی شورای صنفی نمایش که هیچ قراردادی برای اکران در گروه استقلال ارائه نشده امیرحسین شریفی تهیه کننده «آوازهای سرزمین من» از آمادگی خود برای اکران فیلمش در این گروه خبر داد اما ساعاتی بعد همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش ادعای سخنگو را نقض کرد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش گفته بود: قرارداد اکران فیلم جدیدی برای نمایش در گروه استقلال به شورای صنفی نمایش ارسال نشده و هنوز مشخص نیست که چه فیلمی قرار است به جای «ایتالیا ایتالیا» در گروه استقلال به نمایش درآید. ابتدا باید قرار داد اکران به شورای صنفی ارسال شود و سپس قرارداد به ثبت برسد تا ما زمان اکران آن را اعلام کنیم.(اینجا را بخوانید)

با این حال همایون اسعدیان در برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر وقتی مخاطب این پرسش قرار گرفت که چرا در روندی سوال برانگیز قرارداد بعدی گروه استقلال ثبت نشده با نقض سخنان سخنگو گفت: قرارداد بعدي استقلال برای اکران «انزوا» ثبت شده!

اسعدیان حتی صادقانه شائبه زدوبندهای پشت پرده برای اکران قریب الوقوع برخی فیلمها نظیر «آینه بغل» را رد نکرد و بیان داشت: خیلی بچگانه است اگر بگوییم زدوبندهای پشت پرده برای اکران وجود ندارد و طبیعتا پخش کنندگان و تهیه کنندگان توافقات خود را برای اکران با سینماداران گذاشته اند. وقتي مناسبات مبتنی بر نظام عرضه و تقاضا پیش می‌رود مطمئنا مفاسدش هم به وجود می آید و نمیتوان آن را کتمان کند.