1

تقدیر از یدالله صمدی در هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان

سینماروزان: هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان  از یدالله صمدی تقدیر می‌کند.

به گزارش سینماروزان نشست خبری این رویداد فرهنگی هنری در خانه سینما شماره 2با حضور جمعی از اهالی رسانه و مسئولان برگزاری این جشن برگزار شد.

مسعود میمی، دبیر هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران در نشست خبری این جشن از برگزاری هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان در ساعت19روز یکشنبه مصادف با 26شهریور ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت:ما در هشتمین دوره جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان که در ساختمان شماره2خانه سینما برگزار می‌شود،از یدالله صمدی کارگردان مطرح سینمای کشورمان و هوشنگ قنواتی‌زاده، و هاشم‌ میرطالبی، پیشکسوتان عرصه برنامه‌ریزی و دستیار کارگردانی  تقدیر خواهیم کرد.

وی افزود: با مروری در کارنامه قنواتی‌زاده متوجه می‌شویم که وی با کارگردانانی چون حسن فتحی و سعید سلطانی همکاری کرده است. میرطالبی نیز همکاری با علیرضا داوودنژاد و شاه‌محمدی را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

دبیر هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران اظهار داشت:ما در گروه دوم تقدیری‌های هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران از حسین فلاح و افشین رضایی،فعالان صنفی و حرفه‌ای تقدیر می‌کنیم.

میمی ادامه داد: همکاری با رسول ملاقلی‌پور، مسعود کیمیایی و محمدعلی سجادی در کارنامه حسین فلاح دیده می‌شود.افشین رضایی نیز علاوه بر همکاری با علی مصفا طراحی پوستر هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران را بر عهده داشته است.

وی از تقدیر هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران از جوانانی چون  روزبه سجادی حسینی و افشین راد خبر داد و تصریح کرد:سجادی حسینی با کارگردانانی چون نرگس آبیار،ابراهیم حاتمی‌کیا و مرجان اشرفی‌زاده همکاری کرده است. راد نیز همکاری با پیمان معادی و سامان مقدم را در کارنامه خود حک کرده است.

دبیر هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان با بیان اینکه هشتمین دوره این جشن باید تا پایان شهریور ماه برگزار می‌شد،در خصوص تحولات اساسنامه انجمن دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز گفت: ریاست کانون را در دو دوره نگه داشتیم تا بتوانیم با شتاب و حرکت بیشتری به این انجمن کمک کنیم و در این راستا حضور مصطفی احمدی باعث ارتقاء انجمن شده است.

میمی افزود: به زودی آیین‌نامه‌ای منتشر خواهد شد که در ارتباط با اعضای صنف است و راجع به استانداردهای کیفی، کف حقوق، دستمزد و همچنین رعایت اخلاق حرفه‌ای و اعضای انجمن نکاتی مطرح شده است.

مصطفی احمدی رئیس انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران در بخش دیگری از نشست خبری این جشن صنفی ،گفت: هر دوره هیأت مدیره خودش را ملزم می‌داند که جشن را برگزار کند ولی برای اینکه در هر سال این جشن برگزار شود الزامی وجود ندارد. ما در این دوره تصمیم گرفتیم که حتما جشن را برگزار کنیم، زیرا علاقه‌مندیم که اعضای صنف دور هم جمع شوند و از روند فعالیت‌های همدیگر آگاهی پیدا کنند.

وی ادامه داد: در این دوره می‌توان فعالیت‌های صنف را  به دو دسته آموزشی و برگزاری مراسم  و جشن‌ها تقسیم کرد. به طور مثال یک سمینار سه روزه و یک دوره آموزشی برای برنامه‌ریزان برگزار شد و همچنین جشن کوچکی برای اعضای انجمن که برای اولین بار تهیه‌کنندگی و یا کارگردانی اثری را بر عهده داشتند، برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای ما نظم بخشی و رعایت کامل اساسنامه صنفی بود،‌ اظهار داشت: امیدواریم این روند در دوره بعد هم ادامه پیدا کند و برگزاری جشن‌های آینده نیز بر عهده مجمع عمومی و هیأت مدیره جدید خواهد بود.

احمدی به امنیت شغلی و مذاکره با دیگر اصناف سینمایی اشاره کرد و گفت: از دوره اول جشن شعار ما “اخلاق حرفه‌ای” بوده است. وقتی ادعای اخلاق می‌کنیم باید منادی آن هم باشیم ولی این به معنی نبود اعتراض نیست. ما به نحوه فعالیت بعضی از صنوف اعتراض داریم. انجمن ما سعی می‌کند در مسائل کلان سینما کمک کننده باشد و باعث بالندگی آن شود.

وی تصریح کرد: ما بدون برنامه‌ریزی و تدوین دست به هیچ کاری نمی‌زنیم و یاد گرفتیم که با مسائل غیرمترقبه چگونه برخورد کنیم و در این مورد آمادگی کامل داریم. ما با وجود اینکه به اخلاق حرفه‌ای پایبند خواهیم بود حسرتی در پایان این دوره برایمان باقی مانده است و آن هم گفت‌وگو بین اصناف و ایجاد شرایطی برای مذاکره بین آن‌ها بود اما نشد و حسرتش برایمان باقی ماند.

در پایان این نشست از رضا عباس زاده مدیر اجرایی جشن که زحمت زیادی برای برگزاری آن کشیده است، نیز تشکر شد.