1

تغییر ژانر به بهانه محرم؟⇐سرتیپی: «ساعت ۵عصر» کمدی نیست پس در ماه محرم اکرانش بلامانع است⇔پرسش اول: چطور میشود «…۵عصر» کمدی نباشد اما در بانک فیلمنامه خانه سینما به عنوان کمدی ثبت شود؟ پرسش دوم: اگر «…۵عصر» کمدی نیست چرا پروانه ساختش به نام کمدی صادر شد؟ پرسش سوم: اگر «…۵عصر» کمدی نیست پس چرا مهران مدیری در نشست خبری فیلم بر کمدی بودن تأکید کرد؟

سینماروزان: دستورالعمل شبهه آلود سازمان سینمایی خطاب به شورای صنفی نمایش در ممانعت از اکران آثار کمدی در ماه محرم(اینجا را بخوانید) هرچند هنوز واکنشی از سوی شورای صنفی درباره کیفیت بازه زمانی اجرای دستورالعمل را به دنبال نداشته اما علی سرتیپی پخش کننده کمدی “ساعت 5عصر” را به تکاپو واداشته که زودتر از شفاف سازی شورا از کمدی بودن فیلم اعلام برائت کند!!!

به گزارش سینماروزان سرتیپی گفته است: با دستورالعمل وزارت ارشاد نمایش فیلم های کمدی را متوقف می کنیم ولی ️فیلم «ساعت پنج عصر» کمدی نیست و اکران آن در این ایام بلامانع است.

ادعای سرتیپی در شرایطی بیان شده که تیرماه 93 فیلمنامه “ساعت 5عصر” با تاکید بر ژانر کمدی در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت شده و در آبان 95 پروانه ساخت آن باز هم در گونه کمدی صادر شده است.

به جز این در نشست خبری پیش تولید فیلم نیز مهران مدیری به صراحت بر کمدی بودن “…5عصر” تاکید کرد و گفت: این فیلم کاملا رئال است و با اینکه فضای فانتزی ندارد اما به شدت کمدی است و البته سوژه آن تلخ است. کمدی این کار پررنگ است اما پایان تلخی ندارد.

برای دیدن تأکید مهران مدیری بر کمدی بودن اینجا را کلیک کنید.

بماند که از ابتدای اکران تاکنون هم بر شعار تبلیغاتی “متفاوت ترین کمدی سال” برای “…5عصر” تاکید شده و هم بر سر ویژگیهای خاص کمدی فیلم و این توجیه هم ارائه شده که چون با کمدیهای روتین متفاوت است، نتوانسته رکوردشکن باشد.

اینکه چطور میشود به ناگاه در آستانه محرم و تازه بعد از دستورالعمل سازمان، ژانر فیلم تغییر می کند به شدت پرسش برانگیز است!؟

آیا کمک به افرایش صفرهای جلوی رقم فروش باعث طرح چنین ادعایی شده؟؟؟ یعنی یکی یا دو تا صفر بیشتر این قدر ارزش دارد که به خاطرش فهم مخاطب به بازی گرفته شود؟؟؟

ثبت "...5عصر" به عنوان فیلمنامه کمدی در بانک فیلمنامه خانه سینما
ثبت “…5عصر” به عنوان فیلمنامه کمدی در بانک فیلمنامه خانه سینما